13.09.2013

Franczyzobiorca wywabi plamy

Partnerzy Arcora zajmują się doradztwem i zaopatrywaniem firm sprzątających w środki chemiczne oraz sprzęt.

Arcora International jest niemieckim producentem i dystrybutorem chemii oraz sprzętu do utrzymania czystości. Produkty firmy trafiły do klientów z wielu branż, m.in. Obi, McDonald’s, Novotel, Burger King. Jeśli chodzi o rynek polski wśród nabywców towarów są salony Empik, szkoły Cosinus oraz sklepy odzieżowe Zara, H&M i C&A. Zadaniem partnerów Arcora jest doradztwo i zaopatrywanie w urządzenia i środków utrzymania czystości.

Środki chemiczne w sklepie Arcora Fot. Arcora International

Według szacunków Polskiej Izby Gospodarczej Czystości w Polsce działa obecnie ok. 3 tys. firm z branży czystościowo-sprzątającej, a sektor wyceniany jest na 6 miliardów zł rocznie.

- Firma działa od 1992 roku, od tego czasu ze swoją ofertą dotarła do USA i kilkunastu krajów Europy. Po Szwajcarii, Austrii, Ukrainie i Węgrzech przyszedł czas na Polskę. Na razie wystartowała placówka własna w Łodzi, wkrótce będzie miało miejsce kolejne otwarcie w Warszawie. Poszukujemy partnerów w co najmniej 10 największych miastach. Jesteśmy otwarci na przystąpienie do sieci także firm sprzątających oraz dystrybutorów profesjonalnej chemii – mówi Tomasz Kalinowski, członek zarządu Tim Professional, wyłącznego partnera Arcora na Polskę.

Do prowadzenia biznesu potrzebny jest lokal do ekspozycji towaru o powierzchni 30-50 m2 wraz z częścią magazynową – 40-100 m2. Przedsiębiorca musi zainwestować w wyposażenie sklepu w regały oraz komputer, a przede wszystkim w zatowarowanie, na które wyda ok. 20 tys. zł. Arcora nie pobiera opłat franczyzowych, mimo to organizuje dla franczyzobiorców trwające trzy dni szkolenie produktowe i marketingowe w centrali oraz gwarantuje obecność na firmowej stronie internetowej.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0