11.10.2013

Technika przyciągania klientów

Franczyzobiorcy firmy Twój Robot ruszają z promocją swoich usług. Będą odwiedzać szkoły i uczelnie z mobilną wystawą robotów.

Na warsztatach organizowanych przez TwójRobot.pl dzieci budują i programują roboty poznając tym samym arkana matematyki, fizyki i techniki.
– Od nowego roku startujemy z naszym mobilnym Robo-Eksperymentrium w pełnej odsłonie. Będzie to mobilna wystawa robotów, odwiedzająca szkoły i uczelnie. Na odwiedzających czeka ponad 40 eksponatów z całego świata od mikro-robotów, poprzez latające Drony aż do największego na świecie robota z Vortex Cannon. Takie działanie idealnie wpisuje się w nasze motto „nauka poprzez zabawę”. Podczas dwugodzinnego spotkania każdy będzie miał okazję dowiedzieć się jak działają roboty, ale również sam zaprogramować swojego pierwszego robo-przyjaciela – mówi Bożydar Milewski, właściciel firmy Invention-Group. – Wystawa będzie skierowana do szkół. Ale będziemy również pojawiać się na targach i imprezach w większych miastach promując w ten sposób nasze kursy.

Robot sigma Fot. TwojRobot.pl

Każda placówka TwójRobot.pl organizując jakieś większe wydarzenie np. festiwal nauki, czy dni otwarte będzie mogła wypożyczyć całe lub część Robo-Eksperymentarium. Według właściciela marki atrakcyjne stoisko z ciekawymi robotami to klucz to zainteresowania klientów ofertą kursów.

Zajęcia TwójRobot.pl odbywają się w 76 placówkach edukacyjnych - z czego 18 należy do centrali firmy, a 58 do partnerów.
– Z uwagi na silną sezonowość kursów i całej branży, kolejne punkty będziemy otwierać na przełomie marca i kwietnia 2014 roku. Do końca przyszłego roku zamierzamy uruchomić 25 nowych punktów, w których będą odbywać się zajęcia. Najbardziej zależy nam na Łodzi, Katowicach, Krakowie i Szczecinie – wylicza Bożydar Milewski.

Na uruchomienie własnego punktu TwójRobot.pl trzeba przeznaczyć minimum 19 tys. zł. Opłata licencyjna wynosi 4 tys. zł dla małych miast i 7 tys. zł dla dużych. Ale współpracę można rozpocząć dysponując łączną kwotą 3 tys. zł. Umożliwia to zakup Mini-franczyzy, skierowanej do małych miejscowości, gdzie rozwój placówki przebiega nieco inaczej.

– Licencja obejmuje tylko podstawowe poziomy zajęć, ale jej zakup jest znacznie tańszy. Przez co nowa placówka ma więcej funduszy na promocję w początkowym okresie – mówi Bożydar Milewski, właściciel firmy Invention-Group. - Dodatkowo przez pierwsze miesiące istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu z centrali. Rozwiązanie przetestowaliśmy już kilkukrotnie, z bardzo dobrym skutkiem. Średnio po czterech miesiącach franczyzobiorca decydował na dokupienie pakietu pełnej franczyzy. Uprościliśmy również system opłat. Obecnie cała opłata marketingowa jest przeznaczana na promocję w Google Adwords. Jest to o tyle dobre rozwiązanie że franczyzobiorca ma bezpośredni wpływ na wyświetlane reklamy – tłumaczy.

Dla pierwszych dwóch nowych franczyzobiorców w 2014 roku centrala przygotowała ofertę specjalną – opłaty stałe obniżono o 50 proc. przez pierwsze 10 miesięcy działania placówki. Firma Invention-Group Bożydar Milewski zarządza również siecią placówek DaVinciSchool.pl, w których prowadzone są zajęcia z doświadczalnej fizyki i chemii dla dzieci.

(awh)