4 miesiące na płatność

Na zatowarowanie sklepu o powierzchni 50 m2 trzeba wydać około 100 tys. zł.
Piątek
07.03.2014
Falke, dytrybutor wyrobów pończoszniczych, nie od razu obciąża partnerów kosztami zatowarowania.
 

Falke jest niemiecką firmą, a wyłącznym importerem jej produktów na Polskę jest spółka Seam. Rajstopy i skarpety marki należą do najdroższych na polskim rynku - za jedną parę rajstop trzeba zapłacić powyżej 100 zł. Prezes spółki, Sylwia Pawelczak, twierdzi że mimo wysokich cen w 2013 roku sprzedaż produktów wzrosła.

Seam posiada jedną placówkę własną w galerii Stary Browar w Poznaniu oraz dostarcza produkty Falke do kilku sklepów multibrandowych na terenie całego kraju. Oprócz tego, prowadzone są rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Spółce najbardziej zależy na lokalizacji w Warszawie, ale inne duże miasta też będą dobrym rynkiem zbytu. Zachętą dla inwestorów jest brak opłat franczyzowych.

- Aby sprzedawać produkty Falke, wystarczy lokal o powierzchni 25 m2 - mówi Sylwia Pawelczak. - Szkolenie personelu, materiały marketingowe, projekt aranżacji wnętrz - to wszystko franczyzobiorca dostaje w pakiecie. Nie musi się także martwić o strukturę asortymentu przy początkowym zatowarowaniu sklepu – tym zajmą się firmowi handlowcy. Przy pierwszym zamówieniu płatność może być zrealizowana w czasie 120 dni, franczyzobiorca ma również możliwość skorzystania z tzw. skonta - jeśli należność będzie zrealizowana szybciej, może liczyć na kilkuprocentowy upust.

Falke jest firmą o ponad stuletniej tradycji, a w tworzeniu kolekcji często pomagają znani projektanci, tacy jak Giogrio Armani, Karl Lagerfeld czy Christian Dior. W kolekcji luksusowej wykorzystuje się wymyślne surowce, np. przędze z kaszmiru, japońskiego jedwabiu, czy karaibskiej bawełny Sea Island. Produkty Falke dostępne są w większości krajów w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej oraz Azji. Można je również kupić w RPA.

(amp)


Profil kobiety
Anna Pawełek
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.