22.07.2014

Małe miasta z perfumerią

Perfumerie Lola Points będą otwierane w miastach liczących od 20 do 60 tys. mieszkańców.

Pod szyldem Lola Points działają cztery perfumerie, jedną z nich od maja 2014 prowadzi pierwszy franczyzobiorca sieci. W sklepach Lola Points można znaleźć luksusowe kosmetyki i perfumy. Oprócz sieci placówek stacjonarnych i sklepu internetowego, firma prowadzi również sprzedaż hurtową. Właścicielka firmy chce trafić z nimi do mieszkańców małych miast, bo według niej ten rynek ciągle nie został spenetrowany przez duże sieci i jest na nim jeszcze przestrzeń do działania.

Sklep Lola Points Fot. Lola Points

W 2012 roku wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce szacowana była na około 293 mln zł. Stanowiło to ok. 2,6 proc. wartości rynku perfum i kosmetyków w Polsce ogółem. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości sprzedaż tego typu produktów będzie rosła średnio o 4,4 proc. rocznie.
Źródło: KPMG

- Rynek perfum i kosmetyków bardzo dynamicznie się zmienia. Rewolucja internetowa jaka dokonała się w Polsce wpłynęła przede wszystkim na obniżkę cen kosmetyków i poszerzyła dostępną na rynku ofertę. Dało to też nowe możliwości klientom z mniejszych miast. Jednak mimo rozwoju technologicznego wielu z nich ciągle woli robić zakupy w tradycyjnych perfumeriach. W małych miastach liczących 20-60 tys. mieszkańców nie ma jeszcze wielkich koncernów drogeryjnych, które zdominowałyby rynek. Postanowiliśmy zająć to miejsce przed nimi – wyjaśnia Izabella Wolska, product menager drogerii Lola Points.

Firma przygotowała dwa modele współpracy - franczyza dedykowana jest przedsiębiorcom z mniejszych miast, zaś partnerstwo większym. Franczyzobiorca Lola Points powinien przygotować się na inwestycję w wysokości 10-25 tys. zł, na punkt partnerski trzeba przeznaczyć 2-10 tys. zł. Firma nie pobiera żadnych opłat za przystąpienie do sieci. Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom pomoc w wyborze lokalizacji (więcej przeczytasz na Lokalnabiznes.pl ), projektowaniu, wyposażeniu i prowadzeniu sklepu.
(mak)