04.01.2015

Jak zdobyć wysoką pozycję?

O sposobach pozycjonowania firmowej strony internetowej w wyszukiwarce Google opowiada Michał Kliszczak, właściciel firmy Eactive wiemy jak.

Co zrobić, żeby nasza strona internetowa znalazła się jak najwyżej w wyszukiwarce Google?
Składa się na to wiele działań. Przede wszystkim powinno się zwracać uwagę na prezentowane treści, które muszą być spójne i bogate w niezbędne dla odbiorców informacje. W innym przypadku serwis nie znajdzie się na wymaganej pozycji w Google. W działaniach specjalistów od pozycjonowania widoczny jest nacisk na content marketing, czyli tzw. marketing treści. Jest to strategia, która polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikację atrakcyjnych i przydatnych dla określonej grupy treści. Należą do nich również grafiki oraz filmy video. Stawiając na aktualne i unikalne artykuły, które nie są naszpikowane słowami kluczowymi, efektywnie buduje się długotrwałe relacje z odbiorcą. Znaczenie ma też to, czy autor wzbudza zaufanie. Internauci zdecydowanie preferują ciekawe wizualizacje oraz treści, napisane przez osobę kompetentną. Dawniej liczyła się przede wszystkim liczba linków, która podnosiła pozycję w rankingu. Dziś najważniejsza jest jakość i opracowanie procesu link buildingu indywidualnie do każdego klienta.

Michał Kliszczak, właściciel firmy Eactive wiemy jak Fot. Eactive wiemy jak

W pozycjonowaniu chodzi m.in. o zdobywanie linków naturalnych. Takie link są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów.
Michał Kliszczak, właściciel firmy EACTIVE wiemy jak

Można zatem uznać, że pozycjonowanie w wyszukiwarce Google staje się coraz bardziej złożone.
Zgadza się, dlatego istotna jest wiedza i dobór odpowiednich metod pozycjonowania dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Aktualnie wzrosła liczba serwisów, które stają w szranki o najlepsze, czyli najwyższe miejsca. Na stopień zaawansowania obecnych metod pozycjonowania wpływają także odgórne zmiany algorytmów wyszukiwarki. Dawniej wystarczyło dodawanie stron do katalogów i optymalizacja, by umieścić stronę na wysokiej pozycji. W 2013 roku Google zaktualizowało algorytm Pingwin, co nie pozostało bez wpływu na podejmowane w 2014 roku działania agencji SEO. Pingwin znacząco ograniczył spam, który miał na celu wybijanie witryn na wysokie pozycje. Wykrył bowiem wszystkie działania niezgodne z etyką i wytycznymi wyszukiwarki Google, jak np. korzystanie z Systemu Wymiany Linków.

Czy linkowanie na różnych stronach ciągle pomaga w zdobyciu wyższej pozycji w Google?
Tutaj chodzi przede wszystkim o zdobywanie linków naturalnych. Takie link są umieszczone bezinteresownie lub jako element marketingu wirusowego w zasobach sieci przez internautów. Proces ten nosi nazwę link buildingu i ma w dalszym ciągu ogromne znaczenie, mimo wielu zmian algorytmu wyszukiwarki Google. Pozyskiwanie odsyłaczy do pozycjonowanej strony z innych stron internetowych, przy stałym dbaniu o content strony może zapewnić wysoką i stabilną pozycję w Google.
rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0