19.12.2015

Przemyślana współpraca

Anna Szul o inwestycji w DepilConcept myślała już trzy lata temu. Ale ówczesny boom na gabinety fotodepilacji odwiódł ją od tego pomysłu. Powróciła do niego dopiero w tym roku, gdy sytuacja w branży się zmieniła.

Nie wyobrażam sobie innego biznesu niż we franczyzie – deklaruje Anna Szul, która otworzyła pierwszy gabinet DepilConcept w Radomiu. Prowadzi już dwie placówki sieci specjalizującej się w odchudzaniu.  Jak sama przyznaje biznes idzie dobrze, ale możliwości dalszego rozwoju są ograniczone, stąd pomysł, aby otworzyć gabinet fotodepilacji.

Kolaż placówek Depil Concept Fot. DepilConcept

Usługi fotodepilacji są dla wielu osób czymś nowym, dlatego głównym zadaniem franczyzobiorczyni jest uświadamianie klientów na czym polega metoda usuwania niepożądanego owłosienia za pomocą impulsów światła.

Szukałam pomysłu na biznes, który będzie związany z moimi zainteresowaniami, czyli zdrowiem i urodą. W grę wchodziły wyłącznie usługi specjalistyczne. O fotodepilacji myślałam już trzy lata temu, ale to był czas gdy podobne gabinety wyrastały jak grzyby po deszczu, dlatego wówczas nie zdecydowałam się na inwestycję. Teraz, gdy rynek się oczyścił, ponownie zainteresowałam się marką DepilConcept – wyjaśnia Anna Szul.

Frontem do klienta

Gabinet Anny Szul mieści się w ścisłym centrum Radomia przy głównym deptaku.

Ruch jest tu bardzo duży, ale sporo też konkurencji, dlatego duży nacisk kładziemy na promocję gabinetu. Centrala zapewnia wsparcie marketingowe, ale sama również angażuję się w tym zakresie, przede wszystkim lokalnie  – przyznaje Anna Szul.

Usługi fotodepilacji są dla wielu osób czymś nowym, dlatego głównym zadaniem franczyzobiorczyni jest uświadamianie klientów na czym polega metoda usuwania niepożądanego owłosienia za pomocą impulsów światła. Najlepsze do tego są bezpośrednie spotkania, np. podczas lokalnych eventów.

To dobra okazja, aby przedstawić klientom naszą usługę. Niektórzy mają złe doświadczenia związane z depilacją laserową, więc wyjaśniamy na czym polega różnica i dlaczego zabiegi fotodepilacji są bezbolesne – mówi Anna Szul.

Dobry początek

Troska o klientów się opłaca. Radomski gabinet już w pierwszym miesiącu działalności okazał się rentowny. To jedno z założeń konceptu DepilConcept – jeśli franczyzobiorca przestrzega standardów i stosuje się do zaleceń centrali, biznes osiągnie rentowność już po pierwszych trzydziestu dniach funkcjonowania.

Anna Szul nie zdradza więcej finansowych szczegółów, ale jak twierdzi nie może narzekać. Podobnie jak blisko połowa franczyzobiorców sieci planuje otwierać kolejne gabinety.

 Salon działa od października. Daję sobie rok i wtedy podejmę decyzję co dalej, ale nie ukrywam, że chciałabym mieć trzy salony DepilConcept. Franczyzodawca gwarantuje mi wyłączność terytorialną, więc chciałabym wykorzystać tę przewagę.

Sieć DepilConcept liczy 25 salonów. W przyszłym roku właściciele licencji master na Polskę mają szansę przegonić pod względem liczby placówek Portugalię, skąd wywodzi się marka, a gdzie działa obecnie 35 lokali. Na liście planowych otwarć są nowe miasta, ale także te, w których działają już franczyzowe placówki, a ich właściciele mają apetyt na więcej.

Cenne relacje

Franczyzobiorczyni z Radomia dobrą passę sieci tłumaczy zaangażowaniem centrali  w biznes oraz sprawdzonym know-how, które przekładają się na realną pomoc i sukces  gabinetu.

Już na dzień dobry mogłam liczyć na wsparcie. Franczyzodawca pomagał mi w wyborze lokalu, jego przygotowaniu i rekrutacji pracowników. Zapewnił szkolenia, które przeszła cała załoga, a w dniu otwarcia towarzyszył mi udzielając praktycznych rad, gdy w gabinecie pojawili się pierwsi klienci. Każdy problem, który zgłaszam centrali udaje się rozwiązać w zasadzie od ręki, co pozwala mi skoncentrować się na prowadzeniu biznesu.

Anna Szul wyznaje zasadę podziału kompetencji, dzięki temu może prowadzić więcej niż jedną placówkę. Franczyzobiorczyni  zdecydowała się oddelegować część obowiązków innym pracownikom, a nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem powierzyła menedżerom.

– Staram się w firmie nie tylko zatrudniać pracowników, ale przede wszystkim budować zespół. To inwestycja, która się opłaca.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Karolina Kazuła

doradca we franczyzie
Napisz do autora