Lato służy Top Secret

Franczyzobiorca zainteresowany otwarciem punktu Top Secret musi liczyć się z inwestycją na poziomie 700 zł m2.
Poniedziałek
01.08.2016
Marki należące do grupy Redan notują wzrosty przychodów. To zasługa nowych otwarć, ale też kolekcji letnich.
 

Właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash, a także dyskontowego Textilmarketu ma za sobą udane półrocze. Obroty grupy Redan zanotowane w pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku wyniosły 282 mln zł i były o 11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Wzrosty Redan zawdzięcza jednak głównie segmentowi dyskontowemu, czyli marce Textilmarket. Od stycznia do czerwca jej przychody w ujęciu rok do roku poprawiły się o 19 proc. i wyniosły 168 mln zł (przy podobnym wzroście powierzchni sprzedaży). Rozwijany w oparciu o franczyzę segment modowy, czyli marki Top Secret, Troll i Drywash, przyniósł Redanowi przychód zaledwie o 1 proc. wyższy niż przed rokiem (114 mln zł). Na dodatek obroty rosły o połowę wolniej, niż powierzchnia sprzedaży. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec czerwca 2016 r. miały łączną powierzchnię 42,3 tys. m2, czyli o 2 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Dla sieci dyskontowej TXM textilmarket zarówno czerwiec jak i całe pierwsze półrocze było bardzo udanym okresem pod względem zrealizowanej sprzedaży. Wysokie dodatnie dynamiki obrotów były osiągane w wyniku systematycznego zwiększania powierzchni handlowej, poprzez otwieranie nowych marketów, jak również dzięki utrzymywaniu atrakcyjnej oferty. Z kolei na wzrost obrotów sieci modowej Top Secret wpływ miało z pewnością dobre przyjęcie kolekcji letniej, dopasowanej do oczekiwań klientów. W skali całego półrocza obroty tej części biznesu były na nieznacznie wyższym poziomie niż rok wcześniej – komentuje wyniki Bogusz Kruszyński, prezes  zarządu Redan.

Sztandarowa marka modowa Redanu, Top Secret, skierowana jest do osób, które interesują się modą i chcą ubierać się w zgodzie z obowiązującymi trendami. Koncept rozwija się poprzez rozwija się poprzez sieć sklepów własnych i franczyzowych w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Salony powstają w lokalach o powierzchni od 120 do 300 m2 usytuowanych w galeriach i przy głównych ulicach handlowych. Franczyzobiorca zainteresowany otwarciem punktu Top Secret musi liczyć się z inwestycją na poziomie 700 zł na m2. To kwota związana z remontem i aranżacją sklepu. Partnerzy nie ponoszą natomiast kosztów zatowarowania, ponieważ współpraca opiera się na modelu depozytowym (franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanych towarów, które do końca pozostają własnością franczyzodawcy).

W Polsce Grupa Kapitałowa Redan zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 700 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się salony mono i multibrandowe. Redan powstał w 1995 roku, a od 2003 jego akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021