Usługi dobrze przeszkolone

Wbrew czarnym scenariuszom, udział sektora usługowego w wydatkach na szkolenia spadł tylko o 3 punkty procentowe.
Środa
19.08.2009
Firmy z sektora usługowego wydadzą najwięcej na szkolenia w 2009 roku.
 

Sektor usługowy ma wciąż największy potencjał w inwestycjach szkoleniowych w 2009 roku. Planowana wysokość budżetów na szkolenia w firmach tworzących usługi (branże: consulting, logistyka, wydawnictwa i media, budownictwo) stanowi 44 proc. szacowanej wartości rynku usług szkoleniowych w bieżącym roku. W porównaniu z wydatkami w poprzednim roku, prognozy przewidują spadek o 3 punkty procentowe, co ma związek z obecną sytuacją ekonomiczną. Wyniki raportu dotyczące aktualnego stanu rynku szkoleń przeprowadzonego przez Altkom Akademia na próbie ponad 800 polskich firm dowodzą, że pracodawcy są świadomi potrzeb edukacyjnych pracowników i nie oszczędzają na szkoleniach, mimo spowolnienia gospodarki.

- Wbrew czarnym scenariuszom, udział sektora usługowego w wydatkach na szkolenia spadł tylko o 3 punkty procentowe. Mimo to branża usługowa jest wciąż niekwestionowanym liderem wśród firm inwestujących w szkolenia i pod tym względem znacznie wyprzedza pozostałe sektory gospodarki - mówi Danuta Bluj, dyrektor ds. realizacji usług edukacyjnych w Altkom Akademia. - Ponadto, odsetek wszystkich badanych firm zainteresowanych szkoleniami nie tylko nie zmalał, ale zwiększył się o 12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Wyniki badania wskazują na prawidłowość, według której firmy dużej i średniej wielkości przewidują więcej środków na szkolenia pracowników, niż małe przedsiębiorstwa. Wybór zakresu szkoleń w 2009 roku również zależy od rozmiaru organizacji. Większe instytucje częściej przeznaczają środki na szkolenia „miękkie”, w przeciwieństwie do mniejszych, które kształcą w tematach związanych z bieżącym funkcjonowaniem firmy, takimi jak finanse, księgowość i prawo.

- Popularność szkoleń specjalistycznych wynika z ciągłych zmian regulacji prawnych w tym zakresie. Szybko zmieniająca się rzeczywistość gospodarcza wymaga ciągłego uzupełniania i aktualizowania wiedzy związanej z funkcjonowaniem prawa w naszym otoczeniu biznesowym - komentuje Katarzyna Chojnowska, dyrektor pionu edukacji w Altkom Akademia.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

POPULARNE NA FORUM

Jaką firmę założyć?

Można powiedzieć, że co człowiek to inny pomysł na biznes. Są jednak branże w których znajdują się usługi, na które zawsze będzie popyt. Jako firma może...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2018
Pieniądze na rozwój przedsiębiorstwa

Wszystko zależy od profilu Twojej działalności. Faktycznie dobrze jest korzystać z takich dotacji bo przedsiębiorca na początku nie ma łatwo. My ze znajomym niedawno...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Pieniądze na rozwój przedsiębiorstwa

Wszystko zależy od profilu Twojej działalności. Faktycznie dobrze jest korzystać z takich dotacji bo przedsiębiorca na początku nie ma łatwo. My ze znajomym niedawno...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018
Reklama w social media

Jeśli podobają ci się projekty agencji i macie ze sobą dobry kontakt, to nie widzę przeciwwskazań by rozpocząć współpracę. My znaleźliśmy swoją agencję do...

5 wypowiedzi
ostatnia 18.06.2018
Tłumacz dla biznesu na Śląsku

A programy w stylu memoQ integration? Korzystał ktoś w pracy? https://knowledgebase.xtrf.eu/display/XTRFHelp/memoQ+Integration

2 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

My ostatnio w firmie postawiliśmy na plakaty reklamowe i była to bardzo dobra decyzja. Efekt robił wrażenie i same plakaty zostały wydrukowane z największą...

234 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Gadżety reklamowe - co zamówić?

My ostatnio w firmie postawiliśmy na plakaty reklamowe i była to bardzo dobra decyzja. Efekt robił wrażenie i same plakaty zostały wydrukowane z największą...

234 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Windykacja we franczyzie

Great topic and franchising are based on a marketing concept which can be adopted by an organization as a strategy for business expansion. Topcelebs Jackets

7 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018