01.03.2010

Wprowadzają ułatwienia

ZUS zapowiada koniec z wypełnianiem dziesiątków formularzy przez małych przedsiębiorców. Dokumentację rozliczeniową za każdego ma przygotowywać pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza ułatwienia dla osób prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek i zatrudniających do pięciu pracowników. Od 1 marca nie muszą już wypełniać papierowych dokumentów rozliczeniowych. Dokumenty przygotują teraz sami pracownicy ZUS.

– W wypełnianych samodzielnie dokumentach pojawiało się dużo błędów, które pracownik Zakładu musiał korygować przy wprowadzaniu danych do systemu. Wymagało to sporo pracy i zabierało dużo czasu – tłumaczy zmiany Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy ZUS.

Konieczność wizyty w ZUS oczywiście nie znika. Urzędnik ZUS musi bowiem przygotować dokumenty rozliczeniowe w obecności płatnika. Dokumenty zostaną wygenerowane przez system informatyczny ZUS na podstawie danych identyfikacyjnych płatnika, w tym przede wszystkim na podstawie numeru NIP. Dokumenty przygotowywane są przez system w oparciu o wcześniej składane formularze rozliczeniowe. System od razu wiąże je z kontem płatnika składek i ubezpieczonego.

– Dzięki wprowadzanym zmianom obsługa klientów będzie sprawniejsza, a dokumenty rozliczeniowe nie będą obarczone błędami – mówi Przemysław Przybylski.

Każdego miesiąca pracownicy ZUS wprowadzają do systemu KSI ZUS ok. 1,2 mln papierowych dokumentów ubezpieczeniowych dostarczanych przez płatników składek.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora