01.06.2010

Rośnie liczba e-sklepów

Do końca roku w Internecie będzie działać blisko 10 tys. polskich e-sklepów.

Chociaż liczba sklepów internetowych od kilku lat sukcesywnie rośnie, to w tym roku ten wzrost, choć ciągle wysoki, będzie już nieco słabszy. W ubiegłych latach liczba e-sklepów rosła o ponad 30 proc. rocznie, tym roku prognozuje się 27 proc. wzrost. Według prognoz serwisu Sklepy24.pl do końca roku w sieci ma działać ponad 9,6 tys. sklepów. Ubiegły rok zakończył się liczbą 7,57 elektronicznych placówek.

Ręce na klawiaturze komputera.

W ubiegłym roku w sieci działało 7,57 tys. e-sklepów.

Najwięcej e-sklepów, bo wg prognoz aż 1,8 tys., oferuje produkty dla domu i ogrodu. Zaś największe obroty uzyskały sklepy oferujące produkty RTV i AGD, na które Polacy wydali w ubiegłym roku 812,2 mln zł. Według prognoz Sklepy24.pl do końca roku w sieci ma działać 793 sklepy z tej branży. Jest to jedna z najbardziej obiecujących gałęzi i można się spodziewać, że w ciągu kilku najbliższych lat jej znaczenie jeszcze wzrośnie. Stanie się tak głównie za sprawą klientów z mniejszych miejscowości, którzy mają ograniczone możliwości korzystania z produktów oferowanych przez sieci handlowe działające głównie w dużych miastach. Rozwiązaniem ich problemów są sklepy Internetowe, które mogą odwiedzać o każdej porze dnia i nocy kupując produkty w atrakcyjnych cenach.

Duże zainteresowanie zakupami w e-sklepach przekłada się na rosnącą liczbę placówek działających wyłącznie w Internecie, ale również korzystających z tego kanału dystrybucji. Ta rosnąca liczba sklepów internetowych jest olbrzymią szansą na rozwój i zaistnienie w świadomości nowych klientów, ale niesie też za sobą pewne zagrożenie. Osoby kupujące w Internecie bardzo często szukają najtańszych produktów, a to zaostrza konkurencję cenową. Sklepy, chcąc zachęcić klientów do zakupów muszą obniżać ceny produktów, a to w praktyce sprowadza się do zmniejszenia marży. Szansę na przetrwanie mają sklepy, które mają wielu klientów i generują wysokie obroty. Na początek dobrze jest znaleźć niszę rynkową, która pozwoli znaleźć klientów i przetrwać na rynku.

(mak)