Klient lubi wygodę

Z rezerwacji przez internet korzystają osoby, które nie mają czasu umówić się telefonicznie na wizytę w ciągu dnia.
Poniedziałek
15.08.2011
Coraz częściej firmy świadczące usługi inwestują w udogodnienia dla swoich klientów. Jednym z nich jest możliwość dokonywania rezerwacji przez internet.
 

Do tej pory standardem było umawianie się do fryzjera lub kosmetyczki telefonicznie. Firma zatrudniała recepcjonistkę, która większość czasu pracy przeznaczała na odbieranie telefonów i zapisywanie klientów na wybrany przez nich termin. Trudno jednak zatrudniać pracownika 24 godziny na dobę, a klient nie zawsze może dokonać rezerwacji w tym samym czasie, kiedy otwarta jest placówka. W ten sposób łatwo zrozumieć, że przyszłość umawiania klientów leży w systemach rezerwacyjnych realizowanych za pośrednictwem internetu.

- Funkcją takiego systemu jest nie tylko możliwość dokonywania rezerwacji bez względu na porę dnia i nocy, ale także przypomnienie wysłane w smsie o wizycie kilka godzin wcześniej. Dzięki temu klient nie zapomni o swoich planach, a firma nie straci na niepojawiających się klientach – mówi Kamil Rybczyński, project manager Rezervante.pl.

Systemy rezerwacyjne są również bogatym źródłem statystyk, które pozwalają na przykład poznać efekty trwającej kampanii reklamowej. Możemy się dowiedzieć ile osób w okresie kampanii decyduje się na założenie konta. Zebrane w systemie dane pozwolą na wysłanie zarejestrowanym klientom mailingu informującego o ostatnich promocjach. Profile firm korzystające z rezerwacji internetowych są bardzo różne – z usługi korzystają salony kosmetyczne, kluby fitness, placówki medyczne (dentyści, psychiatrzy), kluby squasha, ośrodki szkolenia kierowców, a nawet parkingi.

- Przedsiębiorcy zainteresowani systemem rezerwacyjnego muszą liczyć się z kosztem miesięcznego abonamentu w wysokości 37-67 zł, w zależności od liczby kalendarzy, do których mogą wpisywać się klienci. Usługa pozwala też zbudować poprawne relacje z klientem, który, jeśli wpisze datę swoich urodzin w swoim koncie, otrzyma smsem życzenia urodzinowe oraz przypomnienie, że od ostatniej wizyty u fryzjera upłynął już miesiąc i najwyższy czas na ponowne skorzystanie z usługi – dodaje Kamil Rybczyński.

Wydaje się, że system rezerwacji na stałe wpisał się w wizerunek polskich firm. Mimo to recepcjonistki nie powinny czuć się zagrożone. Klient, który oprócz zwykłej rezerwacji będzie chciał poznać szczegóły oferty, i tak zadzwoni do placówki, żeby uzyskać potrzebne informacje.


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.

4 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2023