Konferencja na medal

Ponad 40 proc. ankietowanych właścicieli ośrodków szkoleniowych i konferencyjnych najczęściej organizuje konferencje na 30 osób.
Czwartek
28.08.2014
Firmy organizujące konferencje i szkolenia mogą przebierać spośród tysięcy ofert. Sprawdziliśmy, co decyduje o wyborze danego obiektu.
 

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego na rynku działa ponad 3,6 tys. obiektów szkoleniowych. Konkurencja każdego roku staje się coraz większa, dlatego potrzebna jest promocja. Przeważa reklama w internecie, szczególnie zgłoszenie obiektu do bazy systemów rezerwacyjnych, takich jak booking.com czy hrs.pl. Nieocenione są pozytywne rekomendacje dotychczasowych klientów. To jednak nie wystarczy. Właściciele sal szkoleniowych i konferencyjnych inwestują w coraz lepsze wyposażone, a także poszerzają swoją ofertę o nowe usługi, np. SPA, saunę, kręgielnię w celu przyciągnięcia klientów. Na podstawie raportu opracowanego m.in. przez portal salebiznesowe.pl dowiadujemy się, jak odnaleźć się na tym konkurencyjnym rynku.

Większość szkoleń i konferencji organizowanych jest przez małe i duże przedsiębiorstwa (27 proc.). Najczęściej są to firmy zajmujące się usługami finansowymi (53 proc.) oraz edukacją (49 proc.). Istotnym przedsięwzięciem jest zainwestowanie w sprzęt audiowizualny, WiFi oraz miejsca do spędzenia wolnego czasu. Jest to związane z faktem, że wynajmujący chcieliby, aby zaproszeni przez nich goście mogli zintegrować się, na przykład w ogródku z grillem lub przy karaoke albo zrelaksować w strefie SPA. Dla 51 proc. respondentów decydująca jest lokalizacja. Firmy wybierają miejsca ulokowane w województwie, z którego pochodzą. Jednak w przypadku słabo rozwiniętej infrastruktury, decydują się na inne części Polski. Wynika to raczej ze względów prestiżowych. Wtedy odległość nie odgrywa już takiego znaczenia. Przy tak dużej konkurencji jednym z głównych powodów wyboru danego miejsca są koszty. Najczęściej proponowaną ceną organizacji szkolenia jest ta w przedziale od 2 do 4 tys. zł, natomiast organizacja konferencji to koszt 5-10 tys. zł.

W krakowskim hotelu Krakus za 4 godziny wynajmu sali konferencyjnej zapłacimy 200 zł. W cenę wynajmu wliczony jest ekran oraz flipchart. Jeśli jednak chcemy skorzystać z rzutnika multimedialnego, musimy za niego dopłacić 150 zł. Z badania wynika, że firmy zwracają też uwagę na liczbę sal dostępnych w obiekcie. Wzrósł odsetek preferowanej liczby sal z 1-2 do 3-4. Ponad 40 proc. ankietowanych odpowiedziało, że najczęściej organizuje konferencje na 30 osób. Właściciele firm najczęściej na organizację konferencji, szkoleń i targów decydują się w okresie między wrześniem a październikiem oraz między marcem a czerwcem. Natomiast preferowane dni to wtorki, środy lub czwartki.
(an)

 

 

 


POPULARNE NA FORUM

Oczaruj klienta

Świetny tekst! Bez tych wskazówek żaden sklep nie ma prawa bytu. Długo nikt nie wytrzyma. Dzisiejszym rynkiem rządzą klienci, więc trzeba przewidywać ich potrzeby....

1 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2018
Żony milionerów też zarabiają

Today the weather is quite beautiful. I like this. It makes me comfortable and works better. But I tried my best and try to finish the contest with a fierce determination to...

4 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2018
Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Jak zawsze podstawą jest inwestycja w dobry sprzęt kuchenny i dobre produkty. Jeśli o wyposażenie chodzi to my większość rzeczy kupowaliśmy w hurcie w...

50 wypowiedzi
ostatnia 22.04.2018
Prawo własności przemysłowej

Firma, która świadczy usługi z zakresu szeroko rozumianej ochrony własności intelektualnej i przemysłowej na rzecz osób fizycznych, przedsiębiorców i innych podmiotów...

5 wypowiedzi
ostatnia 22.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Assignment Help Online 

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

We are the best in Assignment Help Online.we have well educated experts. Students often feels issues in writing assignment, so to make students comfortable in assignment we...

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
zobacz więcej na forum