Długie ręce małej firmy

Pozyskanie aktualnej i rzetelnej informacji z rynku w relatywnie krótkim czasie to łakomy kąsek dla każdego przedsiębiorcy lub pracownika rozliczanego bezpośrednio z wyników. Dlatego crowdsourcing zyskuje na popularności.
Piątek
06.11.2015
Wykorzystanie crowdsourcingu może przynieść wielkie efekty przy zaangażowaniu skromnych środków. Jak wykorzystać to narzędzie?
 

Crowdsourcing ma w gruncie rzeczy wiele wspólnego z outsourcingiem, z tym, że w tym przypadku firma zleca pewne zadania niezidentyfikowanej, zwykle bardzo szerokiej grupy ludzi. Czyni to w formie otwartego zlecenia (ang. open call), które dociera do zainteresowanych za pośrednictwem internetu. Crowdsourcing to wciąż nowatorskie rozwiązanie, ale jego korzenie sięgają jeszcze XVIII wieku. W 1714 r. brytyjski rząd zaoferował nagrody w wysokości od 10 tys. do 20 tys. funtów dla każdego obywatela, który opracuje praktyczną metodę dokładnego określania długości geograficznej statku. Crowdsourcingową inicjatywą było też stworzenie słownika Oxford English Dictionary.

Crowdsourcing opiera się na efekcie synergii – niewielka praca (lub zlecenie) jest wykonywana przez bardzo wiele osób w różnych miejscach, przez co finalny efekt jest znaczny. Dzięki tej technice możemy na przykład w ciągu godziny sprawdzić i porównać cenę butelki coca-coli w Gdańsku, Warszawie, Zambrowie i Swarzędzu lub zebrać kwotę pieniędzy potrzebą na realizację projektu. Duża grupa ludzi (ukryty w nazwie zjawiska „tłum”) daje od siebie niewiele – kilka chwil uwagi podczas wypełniania ankiety czy też wykonywania zlecenia lub kilka złotych na idee, które im się spodobały. Finalnie jednak pozwala to na zebranie kompleksowych danych, przeprowadzenie akcji bez konieczności budowania struktury pracowników lub pozyskanie środków na inwestycję.

Największy wpływ na popularność i tempo rozwoju tego rozwiązania ma jego uniwersalność. Crowdsourcing może zostać wykorzystany jako wylęgarnia pomysłów, platforma do rozwijania produktów, wzmocnienie działań marketingowych czy nawet źródło gotowych rozwiązań. Motorem napędowym rozwoju tej dziedziny jest powszechny, łatwy i coraz tańszy dostęp do internetu w Polsce, ale także postępująca globalizacja i mnożące się aplikacje mobilne dedykowane crowdsourcingowi. W dzisiejszych czasach tę metodę wykorzystuje się do prostych, często powtarzalnych i nie wymagających fachowej wiedzy zadań.
– Szerokie spektrum zastosowań może dotyczyć zadań terenowych polegających na pozyskiwaniu informacji o cenach i sposobie ekspozycji produktów w sklepach, odczytywania danych z faktur nieczytelnych dla automatów czy publikowania wpisów na forach internetowych – wyjaśnia Radosław Jeż, współtwórca i dyrektor zarządzający Skilltelligence, jednej z pierwszych platform crowdsourcingowych w Polsce.

Zbieranie i przetwarzanie informacji prosto z rynku stało się poręcznym narzędziem badań.
Crowdsourcing to bardzo wygodne rozwiązanie dla zapracowanych marketerów i osób odpowiedzialnych za sprzedaż. Pozyskanie aktualnej i rzetelnej informacji z rynku w relatywnie krótkim czasie to łakomy kąsek dla każdego przedsiębiorcy lub pracownika rozliczanego bezpośrednio z wyników – ocenia Łukasz Głowacz, współtwórca Skilltelligence.

Decydując się na to rozwiązanie, trzeba wziąć pod uwagę zagrożenia, jakie może nieść ze sobą crowdsourcing. Firmy, które dzielą się swoimi danymi z szeroką grupą podwykonawców podejmują duże ryzyko. Dlaczego firmy w Polsce i na świecie tak chętnie je podejmują? Powodem takich decyzji jest ogromna liczba pomysłów, których dostarcza crowdsourcing. Taka dawka kreatywnych myśli, nawet jeśli nie rozwiąże konkretnego problemu, może zostać wykorzystana w przyszłości i w rezultacie przynieść oczekiwaną korzyść.

Obecnie na polskim rynku największą popularnością cieszą się usługi crowdsourcingowe stanowiące w dużej mierze rozszerzenie usług agencji badawczych. Wiele firm na naszym rynku zaczyna korzystać z tej metody przy bardziej skomplikowanych zadaniach, wymagających od wykonawców specjalistycznej wiedzy i umiejętności. Jeśli obecne tempo wzrostu popularności crowdsourcingu utrzyma się, to w przyszłości może stać się jedną z dominujących metodą pozyskiwania informacji z rynku.


POPULARNE NA FORUM

Plewiska - notariusz

Szukasz dobrego notariusza lokalnie ? Kancelarię, którą przedstawię to notariusz plewiska. Wspaniałe miejsce i pełen profesjonalizm Pani notariusz Eweliny :)

1 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Prawo własności przemysłowej

Nie wiem jak to ma się dokładnie w przypadku prawa własności przemysłowej, ale myślę że ten artykuł pomoże Ci rozwiązać Twój problem

6 wypowiedzi
ostatnia 19.10.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Securing high grades made easy. Assignment help for every student at 20% off. Place your order now. 100% real content, 0% plagiarism, 24/7 live support. Flat 20% OFF on first...

152 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2018
Sklepy ze zdrową żywnością

Czy faktycznie sklep ze zdrową żywnością oferuje wartościowe jedzenie ? Okazuje się, że sklepy internetowe posiadają lepszej jakości produkty w lepszych cenach....

1 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Biznes po stronie dobra

If you are in Delhi and want to make your day memorable then escort in Delhi is always ready to make your day memorable and wonderful by giving best services. Escorts in...

51 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Biznes po stronie dobra

When I was in Bangalore I booked Bangalore Escorts. She has perfect body figure and I was totally satisfied with the services from Female Escorts Service in Bangalore. She has...

51 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Biznes po stronie dobra

the overall populace who want to revel in or need to avail an incredibly trustworthy technique that gives you a danger to connect with them in a quicker way can also contact...

51 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018
Mały biznes dla kobiety

Warto sprawdzić się w branży dedykowanym kobietom jak moda, kosmetyki czy fitness jest naprawdę bardzo szeroki wybór, jeśli chodzi o pomysł na biznes dla kobiety wg....

37 wypowiedzi
ostatnia 17.10.2018