Środa
27.05.2009
W samoobsługowym sklepie czytnik to nie tylko wymóg nałożony rozporządzeniem ministerstwa finansów, ale również ułatwienie zakupów klientom.
 

Zgodnie z przepisami na każde 400 m2 w sklepie musi przypadać przynajmniej jeden czytnik. Im większa powierzchnia, tym większa musi być liczba weryfikatorów cen. Dzięki temu zwiększa się komfort robienia zakupów przez klienta. Poprzez zastosowanie czytnika robiący zakupy nie musi każdorazowo biegać do kasy i się pytać o cenę, co często wprowadza zamieszanie na sklepie. Poza tym czytnik umieszczony w samoobsługowej części sklepu zwiększa zadowolenie klienta, ponieważ zmniejsza się ryzyko wprowadzenia go w błąd. Jeśli produkt nie jest wyraźnie oznaczony cenowo, robiący zakupy może sam zweryfikować wartość towaru.

Czytniki kodów kreskowych nie są jednak nieomylne. Może się zdarzyć, że weryfikator przedstawi klientowi inną cenę niż ta, która zostanie wybita przy kasie. Wszystko zależy od tego, na jaki czytnik się zdecydujemy. Do wyboru mamy dwa rodzaje: z bazą danych wgrywaną ręcznie i działające w sieci radiowej. Stosując urządzenie pierwszego typu jesteśmy bardziej narażeni na różnicę cen przy kasie i w czytniku, ponieważ stosuje się dwie niezależne od siebie bazy i wprowadzając zmianę do jednej, trzeba wprowadzić również do drugiej. Korzystając z urządzenia radiowego, ryzyko błędu jest ograniczone do minimum, ponieważ weryfikator pobiera sam informacje z głównego komputera. Te z kolei są droższe, ale w instalacji tańsze. Można bowiem je umieścić w każdym miejscu w sklepie bez ponoszenia kosztów związanych z okablowaniem.Powyższy podział jednak nie jest jedyny. Do wyboru mamy również czytniki diodowe, laserowe, stacjonarne, przenośne etc. Stacjonarne, które przeznacza się najczęściej do użytkowania przez klientów, są z droższe niż przenośne. I tak w zależności od rodzaju weryfikatora, jego zakup to koszt od kilkuset złotych do nawet 4 tys. zł. Ale weryfikator nie musi generować samych kosztów. Może na siebie zarabiać. Na stacjonarnych czytnikach, które objętościowo są większe, można umieszczać małe reklamy. W ten sposób weryfikator może być zyskowny i zarabiać na ewentualne koszty naprawy. Pierwsze problemy techniczne mogą pojawić się po 3-4 latach, ale większość producentów zaleca coroczne przeglądy.

(mdk)


Maciej Krzysztoszek, dziennikarz
Maciej Krzysztoszek
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Assignment Help Online 

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

We are the best in Assignment Help Online.we have well educated experts. Students often feels issues in writing assignment, so to make students comfortable in assignment we...

32 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

W social mediach http://slowodaje.pl/oferta/social-media/ :))

398 wypowiedzi
ostatnia 20.04.2018
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Mi w prowadzeniu firmy pomaga ten system https://ax-dynamics.com/pl/dynamics-365/enterprise-edition . W dużym stopniu wspomaga zarządzanie firmom.Potrafi również...

68 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Not keen you need to be very careful when you spray it as if you accidentally inhale any then it induces a coughing fit and burns...

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Things are very open and intensely clear explanation of issues. was truly information. Your website is very beneficial. Python Programming Homework Help

32 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Jak reklamować swój biznes lokalnie?

Zachęcam zgłosić się do profesjonalnej agencji reklamowej. Ja skorzystałam z TechMedia i jestem bardzo zadowolona. Firma indywidualnie dobiera rodzaj reklamy do potrzeb...

30 wypowiedzi
ostatnia 18.04.2018
zobacz więcej na forum