Klient podąża za neonem

Zewnętrzne oznakowanie firmy to jedna z tańszych form reklamy, w którą powinien zainwestować każdy przedsiębiorca.

Projektowanie lokalu: sklep ma sprzedawać

Klimat sklepu buduje się światłem wydobywającym fakturę i kolory materiałów. Dopełnieniem staje się dźwięk i obraz. Niekiedy również zapach.

Centrum handlowe, raj czy piekło

Istnieją skuteczne sposoby, aby bezpiecznie wynająć powierzchnię w centrum handlowym.

Dobre lokalizacje, czyli na tropie klienta

Znajomość ruchu klientów w centrach handlowych ułatwia sterowanie sprzedażą. Może też pomóc przy wyborze dobrej lokalizacji na sklep lub punkt usługowy.

Jak dobrze wybrać centrum handlowe?

Budowa centrum handlowego trwa kilka lat. Żeby ocenić, czy obiekt odniesie sukces, kiedy istnieje tylko na planie, trzeba dowiedzieć się przynajmniej, dla jakiego typu klienta jest budowany. 

Wybrane elementy krytyczne w umowach najmu w centrach handlowych

Umowy najmu mają zapewnić najemcom możliwość stabilnego prowadzenia firmy na przestrzeni wielu lat, zaś wynajmującym umożliwić korzystne finansowanie inwestycji. Stają się więc swoistymi długoterminowymi instrumentami finansowymi.

Dochodowe peryferia

Większość sieci franczyzowych wymaga od swoich partnerów lokalizacji w centrach miast lub galeriach handlowych. Są jednak biznesy, które z powodzeniem działają na peryferiach lub osiedlach.

Zaplecze zwiększa zyski

Zaplecze przyjazne załodze sklepu potrafi zwiększyć sprzedaż nawet o 20 procent!

Gdzie kucharek sześć, tam potrzeba 200 m2

Zanim właściciel restauracji poda posiłek pierwszemu klientowi, musi precyzyjnie zaplanować całą inwestycję. 1 m2 profesjonalnej kuchni kosztuje bowiem średnio 1000 zł.

Zakupy wyszorowane na błysk

Czystość to wizytówka każdego sklepu. Nikt nie czuje się dobrze robiąc zakupy w kałużach błota lub po lepkiej powierzchni.

Wielki Brat w sklepie

Klienci na kamery w sklepach reagują z dużą nieufnością. Ale dla właścicieli i kierowników biznesu są one bogatym źródłem informacji.

Estetyczna świeżość

Bez względu na to, czy zdecydujemy się na restaurację czy bar szybkiej obsługi, kupno lady chłodniczej będzie koniecznym wydatkiem – mniejszym lub większym.

Czytnik prawdę ci powie

W samoobsługowym sklepie czytnik to nie tylko wymóg nałożony rozporządzeniem ministerstwa finansów, ale również ułatwienie zakupów klientom.

Wózkiem na sklep

Wózek w sklepie samoobsługowym to obowiązkowy element wyposażenia. Do wyboru mamy nowe i używane.

Ekspresem z kawą

Prowadząc lokal gastronomiczny warto zaopatrzyć się w ekspres do kawy. Urządzenie w krótszym czasie przygotuje kofeinowy napój i pozwala obsłużyć większą liczbę klientów.

Jak przepędzić złodzieja

Zabezpieczenia przed kradzieżami w sklepie powinny być dostosowane do powierzchni obiektu i do poziomu strachu właściciela.

Strefa przejścia

Wejście klienta do sklepu, czyli pokonanie strefy zmieniającej otoczenie, wywołuje w niemalże każdym przypadku te same reakcje. Stąd można ją dobrze wykorzystać.

Klient musi być zakotwiczony

Przed podjęciem decyzji o wynajmie powierzchni w centrum handlowym warto poznać kluczowych najemców. Bo właśnie od nich zależy popularność obiektu.

Manekin zwiększa sprzedaż

Przy aranżacji wnętrza w sklepie odzieżowym kluczową rolę dla poziomu sprzedażyodgrywa wystawa, przymierzalnia i manekin.

Sofa kocha gołą cegłę

– Przedsiębiorca, który buduje sklep, musi znać się na swoim biznesie, ale na wystroju wnętrz już niekoniecznie – mówi Wojciech Gałązka, architekt, właściciel studia projektowego WG Design.

Towar błyszczy w świetle lamp

Klient kupuje wzrokiem. Najchętniej wybiera produkty, których wygląd jest naturalny i świeży. Aby wyeksponować te atuty, potrzebne jest odpowiednie oświetlenie ekspozycji.

Wyeksponuj się

Odpowiednio dobrana ekspozycja towaru w sklepie zwiększy szansę na wysoką sprzedaż. Wymaga to jednak przemyślanego projektu całej powierzchni handlowej.

Załóż firmę na wyspie

Można kupić tu niemal wszystko: perfumy, książki, telefony komórkowe, odżywki dla sportowców czy sery. Stoiska handlowe zwane wyspami są częstym elementem pasaży w centrach handlowych i hipermarketach. Dla wielu przedsiębiorców są też szansą na własny biznes.

Tłok wrogiem klienta

Właściciele punktów usługowych cieszą się z dużej liczby klientów. Ci jednak nie podzielają tej euforii, gdy w sklepie zaczyna robić się tłoczno.

Oczaruj klienta

Sklepów z odzieżą jest bardzo dużo, a sprzedawane w nich ubrania podobne do siebie. Jak sprawić, aby klient kupił właśnie w twoim sklepie, a nie u konkurencji? Może ci w tym pomóc merchandising, czyli sztuka ekspozycji towaru.

Lokalowy zawrót głowy

Decydując się na otwarcie działalności gospodarczej w posiadanym lokalu przedsiębiorca musi zgłosić zmianę sposobu jego użytkowania.