18.10.2002

Marki sklepowe i produkty markowe

Co czwarty Polak kojarzy markę przede wszystkim z produktem dobrej jakości pochodzącym od producenta, któremu można zaufać

Marka kojarzy Polakom się przede wszystkim z produktem dobrej jakości pochodzącym od producenta, któremu można zaufać, podaje Gazeta Wyborcza. Nie to jednak decyduje o tym co trafi do koszyka. Tylko 12 proc. zapytanych przez GfK Polonia stwierdziło, że zawsze sprawdza markę wybranej rzeczy. Ogromna większość - blisko 60 proc - nie robi tego nigdy, albo naprawdę rzadko.

Klienci z reguły kierują się kilkoma znanymi markami i używają ich wymiennie, wolą kupować produkty znane, sprawdzone, często reklamowane.Często zdarza się tak, że nabywcy po wybróbowaniu innych marek wracają do znanych i spawdzonych.

Osobną kategorię stanowią marki sklepowe dostępne tylko w konkretnych sieciach sprzedaży. Wszystkie sieci ich nie oferują, jedynie niektóre, a zwłaszcza największe. Są one coraz bardziej popularne - w ciągu roku ich atrakcyjność wzrosła o jedną trzecią.

Najbardziej popularną sklepową marką jest Biedronka. Na drugim miejscu uplasował się Tip, a na trzecim Leader Price. .

Więcej: Magda Kłodecka, Gazeta Wyborcza, "Stołeczna Supermarket", 18 października 2002, str. 1

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

3