PKN - umowy franczyzowe dla 200 stacji

Wtorek
29.10.2002
Polski Koncern Naftowy w ramach projektu nowych umów franchisingowych chce pozyskać ok. 200 stacji, które uzupełniłyby dotychczasową sieć i wypełniły nisze rynkowe
 
Chodzi m.in. o zagospodarowanie segmentu obiektów dyskontowych, gdzie sprzedawano by stosunkowo tanie paliwo, a oferowano mniej usług - poinformował "Stację Benzynową" koncern.

Założenia programu franczyzy obejmują także:ujednolicenie na wszystkich stacjach „polityki marki" (zastąpienie logo Petrochemii Płock nowym Orlenu), wprowadzenie spójnej strategii marketingowej i jednolitej oferty dla klientów oraz uzyskanie przez koncern przychodów przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych. PKN chce mieć docelowo co najmniej jedną stację benzynową w każdej miejscowości liczącej minimum 10 tyś. mieszkańców.

Przedstawiciele Stowarzyszenia Właścicieli Patronackich Stacji Paliw PKN Orlen chcą zaskarżyć do sądu płocką spółkę - dowiedziała się „Stacja Benzynowa".

Stacje patronackie oskarżają Orlen o nieprzestrzeganie umów. - W nich było zapisane, że będziemy kupować paliwo po cenach preferencyjnych, czyli najniższych spośród wszystkich innych kontrahentów Orlenu. Tymczasem jesteśmy daleko z tylu za zaopatrującymi się w Płocku zagranicznymi koncernami, które w ubiegłym roku kupowały paliwa średnio 8 groszy na litrze taniej niż, my - wyjaśnia jeden z członków Zarządu stowarzyszenia.

Z tego powodu właściciele patronackich stacji PKN stracili ponad 120 mln zł. Konflikt zaostrzył się po tym,jak prowadzone od maja negocjacje między właścicielami stacji patronackich PKN Orlen a zarządem koncernu zakończyły się fiaskiem. - Rozmowy w sprawie wypracowania warunków korzystniejszego zakupu paliwa od operatora nie przyniosły rezultatów. Obecna sytuacja sprawia, że mamy najdroższe paliwo, tracimy klientów i lokalne rynki - twierdzi przedstawiciel „niebieskich" (stacje z logo Petrochemii).

Jak zapewnia PKN, problemy mają rozwiązać nowe umowy franchisingowe. Projekt przewiduje pięcioletni okres współpracy, spójną strategię marketingową i ujednolicenie tzw. polityki marki.

Więcej: Stacja Benzynowa, listopad 2002, nr 11, str.16 i 22
Stacja benzynowa

POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Very good points you wrote here..Great stuff...I think you've made some truly interesting points.Keep up the good work. Vitamin B5

68 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Very nice article, I enjoyed reading your post, very nice share, I want to twit this to my followers. Thanks!. Vitamin B12

68 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thank a lot. You have done excellent job. I enjoyed your blog . Nice efforts Vitamin E

68 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2018
Kredyt bankowy

Coraz więcej firm pozabankowych sprawdza różne bazy, więc pożyczkę nie tak łatwo dostać,warto przeczytać aby się trochę dowiedzieć na ten temat: Darmowy poradnik...

50 wypowiedzi
ostatnia 23.06.2018
Nie zapomnij o szkoleniach bhp

Polecam www.krispolppoz.pl, to wsparcie PPŻ o BHP jakie przyda się w każdej firmie. Prowadzą szkolenia i sprzedają artykuły. Maja całkiem dobry cennik, na stronce macie...

21 wypowiedzi
ostatnia 22.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

I think I have never seen such blogs ever before that has complete things with all details which I want. So kindly update this ever for us. Vitamin B1

68 wypowiedzi
ostatnia 22.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

You have done a amazing job with you website Vitamins

68 wypowiedzi
ostatnia 22.06.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Hello guys do you know that going through a review of websites will give you much insight about it which you can’t know by simply visiting it,Here is the...

68 wypowiedzi
ostatnia 22.06.2018