Dobre miejsce / Franczyzodawca Dobrego Oka pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji dla salonu.
Piątek
14.07.2023
Katarzyna Graczyk była pierwszą franczyzobiorczynią marki Dobre Oko. Z franczyzodawcą nie rozstała się do dziś. Czy trzeba mieć doświadczenie w branży, żeby prowadzić salon optyczny?
 

Katarzyna Graczyk po studiach optometrycznych założyła własną działalność gospodarczą i współpracowała z różnymi salonami optycznymi, m.in. z tymi pod szyldem marki Dobre Oko, która jeszcze wtedy nie rozwijała franczyzy.

– Współpracowałam z marką przez cztery lata. Pod wpływem fascynacji, z jaką Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, właścicielka marki, traktowała swój zawód pomyślałam, że może też powinnam otworzyć własny salon – wspomina Katarzyna Graczyk.

Start we franczyzie

I tak Katarzyna Graczyk została pierwszą franczyzobiorczynią Dobrego Oka. Pierwszy salon otworzyła w niewielkim Czarnkowie.

– Właściwie otwierałam go dwa razy, bo osiem miesięcy po pierwszym otwarciu zmieniliśmy lokalizację na nową – opowiada franczyzobiorczyni. – Która zresztą okazała się strzałem w dziesiątkę. Salon jest na małym ryneczku, wszyscy obok niego przechodzą, nie musiałam w ogóle inwestować w reklamę.

Dwa lata później, w 2020 roku otworzyła dwa kolejne salony – w Wieluniu i Obornikach. Dzisiaj zatrudnia czterech pracowników i jedną osobę do wykonywania badań wzroku, na umowę zlecenie. Ale sama też aktywnie pracuje.

– Jestem od wszystkiego – śmieje się Katarzyna Graczyk. – Zastępuję pracownice, robię badania optometryczne, szlifuję, bo mamy własną szlifiernię okularów w Czarnkowie, nawet ścieram kurze i myję okna. No i oczywiście zajmuję się całą papierologią, najczęściej w domu, po godzinach.

Franczyzobiorczyni podkreśla, że dostała od franczyzodawcy ogromne wsparcie.

– Franczyzodawca był ze mną na każdym otwarciu salonu. A przy pierwszym Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander przyjeżdżała codziennie, przez cały tydzień – mówi Katarzyna Graczyk. – Mogę zwrócić się o pomoc do centrali nawet z najdrobniejszą rzeczą. Chociażby w przypadku, kiedy w sezonie urlopowym brakuje mi personelu. Franczyzodawca przekieruje do mnie pracownika z innego salonu.

Doświadczenie niekonieczne

Franczyzobiorcami Dobrego Oka mogą zostać zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i te, które stawiają w niej swoje pierwsze kroki.

– 75 proc. naszych franczyzobiorców to osoby nie posiadające wcześniej doświadczenia optycznego – informuje Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, franczyzodawczyni Dobrego Oka.

Franczyzodawca pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji.

– Na idealne miejsce ma wpływ wiele czynników, m.in. wielkość miasta, oddalenie od innych dużych miejscowości, liczba salonów na danym obszarze, otoczenie biznesowe itp. – wylicza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Dysponujemy nowoczesnym narzędziem, służącym do przeprowadzenia wnikliwej analizy potencjalnej lokalizacji, co jest bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji.

Na inwestycję w salon składa się przede wszystkim zakup sprzętu do badania wzroku, na co należy przeznaczyć 70-90 tys. zł netto (można posiłkować się np. leasingiem) oraz zatowarowanie. Liczba asortymentu jest zależna od wielkości lokalu. Franczyzodawca zaleca, aby każdy salon miał od 300 do 500 oprawek na stanie. Na pierwsze zatowarowanie trzeba wydać 30-50 tys. zł netto.

– Pomagamy na każdym etapie inwestycji – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Od znalezienia lokalu, jego wyposażenia, szkolenia aż po rozpoczęcie działalności. W trakcie funkcjonowania salonu jesteśmy w stałym kontakcie i pomagamy zmierzyć się z codziennymi problemami. Zapewniamy cykliczne szkolenia branżowe, aby cały czas podnosić swoje kompetencje. Prowadzimy akcje promocyjne i wspieramy lokalny marketing. Doradzamy tak, aby salon przynosił jak największe korzyści. Dzielimy się nabytym doświadczeniem. Zapraszamy do wspólnych zakupów, dzięki czemu zyskujemy dodatkowe bonusy.

Franczyzodawczyni podkreśla, że branża optyczna oparła się pandemii i spowolnieniu gospodarczemu.

– Okulary są produktem, który jest potrzebny w życiu codziennym, nie można z niego zrezygnować, tak jak np. z kolejnej pary butów – zauważa Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Oczywiście, jak w każdej branży, konsumenci poszukują tańszych rozwiązań, lecz nadal popyt na okulary wzrasta.

 

WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO

Sieć salonów optycznych.

  • inwestycja w salon: 70-90 tys. netto
  • inwestycja w zatowarowanie: 30-50 tys. netto
  • opłata wstępna: 5 tys. netto

Katarzyna Graczyk, franczyzobiorczyni Dobrego Oka / "Mogę zwrócić się o pomoc do centrali nawet z najdrobniejszą rzeczą".

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018