07.05.2003

Pierwsza franczyzowa stacja Orlenu

Już 1084 stacje paliw Orlenu spośród wszystkich 1942 działających w sieci koncernu wyposażone zostały w nowe logo płockiej spółki.

Większość stacji otrzymała już nowe pylony cenowe. Pozostałe stacje zostały poddane pełnej zmianie wizualizacji.

Ujednolicenie sieci koncernu pod logo Orlen ma na celu stworzenia nowoczesnej marki stacji paliw dobrze postrzeganej przez klientów, z wysokim standardem obsługi oraz spójną ofertą towarów i usług – informuje Stację Benzynową płocka spółka. Zapewnia przy tym, że zadanie wpisane do strategii PKN jako jedno z najistotniejszych zadań długofalowych jest wyjątkowo skomplikowane ze względu na dużą liczbę stacji.

Orlen wybudował w ub.r. 7 nowych stacji, odbudował 14 obiektów i 282 częściowo zmodernizował. Jeszcze więcej placówek poddanych zostało rebrandingowi – pełnym objęto 258 stacji, zaś częściowym – 587. PKN posiada obecnie 1326 stacji własnych, 613 patronackich, 2 powiązane kapitałowo i jedną placówkę działającą na zasadzie franczyzy.

Więcej: Stacja Benzynowa, maj 2003

Komentarz redakcji miesięcznika Franchising Info: Dobrze, że Orlen zdecydował się rozwijać sieć stacji paliw na zasadzie franchisingu. Pozwoli to koncernowi z Płocka ujednolicić swoją sieć stacji paliw i zapewnić jednolity standard obsługi klienta. Po trzech miesiącach od czasu, kiedy Orlen przygotował swój pakiet franchisingowy, dopiero jedna stacja działa na nowych zasadach. Reszta z 613 niezależnych stacji pozostała nadal przy umowie patronackiej i ciągle działa pod starą marką Petrochemii Płock.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0