09.06.2003

Xerox odchodzi od sprzedaży bezpośredniej

Po zawarciu umowy z kolejnym tzw. koncesjonerem Xerox Polska ma obecnie 9 dużych, działających na lokalnych rynkach, partnerów.

Xerox, producent urządzeń do powielania i przetwarzania dokumentów, odchodzi w Polsce od sprzedaży bezpośredniej. Tę strategię, wynikającą z restrukturyzacji, jakiej podana została cała korporacja, ogłosił trzy miesiące temu Sacha Laassiri, nowo powołany wówczas prezes polskiego oddziału Xseroka.

Nowym koncesjonerem firmy została, uzyskując wyłączność w rejonie pomorskim i kujawsko – pomorskim, spółka Contact Plus z Gdyni. Będzie się zajmować sprzedażą rozwiązań i usług Xerox. Wcześniej taki status uzyskała także nowo utworzona, warszawska firma Xteam (założona przez poprzedniego prezesa Xerox Polska Swapana Chaudhuri). Ta z kolei ma wyłączność na sprzedaż urządzeń i usług dla sektora poligraficzno – wydawniczego. Pracownicy Xteam wcześniej pracowali w polskim oddziale firmy Xerox.

Pozostali partnerzy to firmy z Katowic, Krakowa, Łodzi, Poznania i Warszawy (jest tu 4 partnerów). Xerox – jak dowiedziała się Rzeczpospolita – nie zakończył jeszcze budowy sieci partnerów, status ten mają uzyskać kolejne firmy.

Xerox Polska, w przeciwieństwie do całej korporacji, która notowała niższe przychody – w ub.r. powiększył swą sprzedaż o 20 proc. do 137,5 mln zł, osiągając zysk netto na poziomie 16,5 mln zł. Rok wcześniej firma zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o ok. 12 proc. W obecnym roku Xerox Polska, według jej szefa, przewiduje przychody w wysokości 150 mln zł.

Oprócz rozwoju sieci partnerów jednym z głównych zadań firmy w br. ma być rozwój usług dla biznesu. W ubiegłym roku Xerox uzyskał z usług, głównie z outsourcingu systemów drukowania, znaczące przychody – stanowiły około 30 proc. obrotów.

Więcej: Rzeczpospolita, 9 czerwca 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0