18.08.2003

Plany Tally Weijl

Minimum dwa sklepy zamierza uruchomić w tym roku firma Tally Weijl (Polska) Sp. z o.o., prowadząca ogólnopolską sieć z markową damską odzieżą.

Najprawdopodobniej będą one zlokalizowane w Szczecinie i Poznaniu. Otwarcia powinny nastąpić w październiku i listopadzie. - Dokładnych informacji na ten temat jeszcze nie udzielamy, gdyż trwają końcowe negocjacje – mówi Weronika Tracz, dyrektor rozwoju sieci w Tally Weijl. - Nasze plany nie ograniczają się oczywiście do tych dwóch placówek. Jednak to, ile uda nam się uruchomić butików, zależy od liczby sklepów, które uda nam się wynająć. Cały czas szukamy dobrych lokalizacji w największych miastach Polski, na głównych ulicach handlowych lub w centrach handlowych.

Tally Weijl poszukuje też franczyzobiorców. - Podstawowym warunkiem, jaki muszą spełnić nasi partnerzy handlowi, jest lokal o powierzchni handlowej nie mniejszej niż 80 m2 - wyjaśnia Weronika Tracz. - Może on być zlokalizowany na ulicy handlowej lub w centrum handlowym, czyli w takich miejscach, które gwarantują dużą rotację klientów. Po zaprezentowaniu sklepu architekt spółki „zoptymalizuje” jego powierzchnię i przygotuje projekt zgodny z obowiązującym, międzynarodowym standardem Tally Weijl.

Szacunkowy koszt inwestycji związany z wyposażeniem wynosi ok. 1600 zł/m2. Jednorazowy koszt otwarcia firmowego butiku wynosi ok. 70 tys. zł. Dodatkowo wymagana jest gwarancja bankowa w wysokości średniego zatowarowania sklepu (około 170 tys. zł). Roczna opłata licencyjna stanowi 1 proc. obrotu netto, do tego dochodzą składki na materiały reklamowe i na poczet budżetu marketingowego, czyli 2 proc. obrotu netto. Sieć Tally Weijl działa w Polsce od 2000 r. Ma dziewięć swoich placówek i jeden butik działający we franczyzie (Galeria Echo w Kielcach).

Więcej: Supermarket Polska, Panorama handlu, nr 8, sierpień 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0