Środa
29.10.2003
250-280 sklepów w całej Polsce chce docelowo posiadać SNC, sieć dyskontów odzieżowych . – Więcej nie potrzeba, bo nasze placówki tylko by ze sobą konkurowały – mówi prezes spółki Krzysztof Gąsiorowski. Obecnie w skład sieci wchodzi 190 sklepów.
 
Obecnie SNC ma 40 sklepów własnych. Docelowo ma ich być 100, reszta będzie działać na zasadzie franczyzy. Zakładany optymalny poziom docelowy SNC ocenia na maksimum 280 sklepów. – Wychodzimy z założenia, że przekroczenie pewnej liczby sklepów spowoduje konkurencję wewnątrz sieci. Po prostu trzeba powiedzieć w którymś momencie: tyle nam wystarczy – mówi Krzysztof Gąsiorowski. Po osiągnięciu tego poziomu spółka ma zamiar dopracowywać wszystkie szczegóły działania sieci. Następnym celem będzie wprowadzenie drugiej półki cenowej, z droższymi towarami. Niewykluczone jest również, że po wejściu Polski do Unii Europejskiej SNC rozpocznie podbój rynków zagranicznych.

Kierunek: północny zachód

Sieć SNC rozpoczęła swoją działalność w 1998 r. Swoją działalność rozpoczęła w Krakowie, następnie rozszerzyli sieć na Małopolskę, Podkarpacie oraz Śląsk. Od tego czasu rozwijają działalność praktycznie na terenie całego kraju. Obecnie planują wchodzić na obszar Polski północno-zachodniej. 150 sklepów SNC działa na zasadzie franczyzy. – Nasze własne sklepy zlokalizowane są głównie w Krakowie i w promieniu ok. 150 km od tego miasta. Poza tym rejonem działają głównie placówki licencyjne – wychodzimy z założenia, że jako właścicielowi łatwiej jest nam dopilnować sklepów w pobliżu – powiedział Supermarketowi Polska Piotr Beltrani, dyrektor działu franchisingu SNC. SNC chce otworzyć własne sklepy również w Warszawie. – Zdajemy sobie sprawę, że to jest trudny rejon, więc ryzyko podejmiemy sami – zapowiada Beltrani.

60 metrów i więcej

Aby przystąpić do sieci, należy prowadzić własną działalność gospodarczą i posiadać lokal o powierzchni handlowej od 60 m2 na parterze, z dużą witryną. Placówka powinna znajdować się przy dużych sklepach, pawilonach handlowych lub na głównych ulicach w centrach miast. Oferta dotyczy miejscowości, w których nie ma jeszcze sklepów SNC (spółka daje wyłączność na działalność w danej miejscowości dla jednego franczyzobiorcy). Sieć jest zainteresowana najmem lokali na dużych osiedlach mieszkaniowych. Aby przystąpić do SNC, potencjalny partner musi mieć wkład w wysokości ok. 50 tys. zł. Przeznaczony jest on w 90% na zakup towaru, a w 10 proc. – na wyposażenie i wizualizację sklepu. Sieć nie pobiera franchisingowych opłat wstępnych ani miesięcznych.Wśród korzyści przystąpienia do sieci Piotr Beltrani wymienia dostęp do atrakcyjnych cenowo towarów. - Działający w pojedynkę sklep nie miałby szans na uzyskanie odzieży w takich cenach, jakie my jesteśmy w stanie zaoferować. Licencjobiorca ma ponadto dostęp do naszej własnej linii produktów Oscar. A dla potencjalnych franczyzobiorców oferujemy szkolenia – wylicza dyrektor ds. franczyzy. Dodaje on, że wygodne dla franczyzobiorcy jest to, że w jednym miejscu – w magazynie SNC – może uzyskać wszystko to, co jest mu potrzebne do prowadzenia sklepu. - Po obejrzeniu, wybraniu i zamówieniu towaru licencjobiorca może wracać do swojej placówki, towar zaś jeszcze tego samego dnia jest wysyłany za nim za pośrednictwem firmy kurierskiej - mówi Beltrani. Sieć dysponuje również własnym taborem, który rozwozi odzież do sklepów własnych. Towar można zamawiać także przez internet.

Sztandarowy Oscar

Sieć SNC po roku działalności wprowadziła własną markę dystrybucyjną Oscar. Obecnie oferuje kolekcje – Oscar, Oskar Kids i Oscar Baby. – To nasz sztandarowy produkt, który stanowi coraz większy procent w naszej sprzedaży. W stosunku do innych pozycji oferowanych w naszych sklepach, odzież pod marką Oscar jest ok. 40 procent tańsza – informuje Dominik Barczyk, dyrektor działu handlowego SNC. Oskar stanowi ok. 40-45 procent całej sprzedaży SNC. Sieć chce jednak zwiększyć ten udział. Stara się wykorzystać różne metody, aby oferować produkt jak najtańszy.

Średni koszyk w sklepach SNC wynosi od 40 do 50 zł. Liczba pozycji asortymentowych mieści się w granicach 500-750. Sieć komputeryzuje się, aby usprawnić przepływ informacji i usprawnić system zamówień.

Źródło: Supermarket Polska, nr 10, październik 2003
Supermarket Polska

POPULARNE NA FORUM

Siłownia

Osobiście postawiłem jednak na mały basen zamiast siłowni. Polecam zerknąć, znalazłem na ten temat ciekawy artykuł...

13 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

You write a great great article about business and giving great website for help in every business thank you.Thanks Subway Surfers Download

128 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2018
Społeczność Franchising.pl

Zapraszam do zapoznania się z najnowszymi ofertami bankowymi http://rafagliski.oferty-kredytowe.pl

2 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Biznes po stronie dobra

Get the assignment help Hamilton for graduate students by the expert assignment writers at Students Assignment Help. Our experts are fluent in writing assignments without...

35 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Biznes po stronie dobra

This post is not just informative but impressive also. The post is so convincing that it created an urge to choose My Assignment Help services. You can email us at...

35 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Jaką działalność otworzyć na wsi? Pomocy!!!

Biznes na wsi to spory wydatek, ale się opłaca. Musisz jednak od samego początku zminimalizować koszty (oczywiście te, które się da). Ja zamawiam online części (John...

124 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Dior, Versace, Hugo Boss, Armani, Gucci - w jednym sklepie!?

Ja myślę, że jakiś Versace sklep na zasadzie Dessale.pl będzie w porządku. Zobaczcie sobie jak to funkcjonuje :) https://www.dessale.pl/versace-collection

4 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Monitoring sklepu w niewielkiej miejscowości

W obecnych czasach monitoring jest nieodzowny , tak samo systemy alarmowe. Po prostu trzeba to mieć, bo nie znasz dnia ani godziny kiedy złodziej będzie chciał skorzystać...

67 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018