29.12.2003

Redan w Trollu

Łódzka spółka odzieżowa objęła 70 proc. udziałów w spółce Troll Market. Troll rozwija się m.in. poprzez franchising.

Po pomyślnym debiucie giełdowym Redan zrobił kolejny krok, który znacząco wzmocni jego pozycję rynkową. Dzięki temu w jego portfelu znajdzie się nowa marka dla nastolatek. Do nowo utworzonej spółki Market Troll łódzka firma odzieżowa wniosła 190 tys. zł i objęła w niej 70 proc. udziałów. Pozostałe walory należą do współwłaścicieli firmy odzieżowej Troll. Nowy podmiot przejmie 16 salonów odzieżowych, 65 sklepów franczyzowych oraz znaki towarowe firmy Troll, a także 400 stoisk z marką Trend Station. Na ten cel wyda ponad 4,5 mln zł. Środki finansowe pozyska z kredytów bankowych. - W ofercie Redana znajdzie się nowa marka, która jest inaczej pozycjonowana niż Top Secret. Jest ona bowiem skierowana do nastolatek. To etap budowania strategii, polegającej na tworzeniu zróżnicowanego portfela brandów – mówi Bogusz Kruszyński, dyrektor finansowy Redanu.

- Mamy rozpoznawalną markę, sprecyzowaną grupę docelową i oryginalną strategię marketingu – twierdzi Edyta Zbąska z Trolla. Troll ma podobną koncepcję biznesu jak Redan. W kraju zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży, a produkcję zleca na Dalekim Wschodzie. Po jedenastu miesiącach spółka zanotowała dodatni wynik netto przy sprzedaży równej 32 mln zł. Market Troll po dwunastu miesiącach działalności planuje zarobić 0,9 mln zł i osiągnąć 30 mln zł przychodów. Jeżeli spółka osiągnie taki wynik, to „starzy” wspólnicy będą mogli zamienić 30 proc. udziałów na 80 tys. akcji Redanu. Wartość tego pakietu sięga 1,4 mln zł.

Źródło: Kinga Żelazek „Redan ma 70 proc. udziałów w Trollu”, Puls Biznesu, Nr 249, 24.12.2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0