12.01.2004

House w katalogu firm

Projektant i dystrybutor odzieży, firma Artman z Krakowa, poszukuje franczyzobiorców do prowadzenia salonów pod marką House.

Marka House firmuje odzież typu „street wear”, skierowaną głównie do ludzi młodych, w przedziale wiekowym 15-25 lat. Nowe kolekcje powstają cztery razy do roku (na każdy sezon) oraz dodatkowo na różne okazje. W skali roku firma opracowuje ponad 1000 wzorów. Oprócz ubrań firma oferuje szereg akcesoriów: czapki, szaliki, rękawiczki, torby, plecaki, portfele.

Firma Artman została założona w 1991 roku. Początkowo działalność firmy ograniczała się do sprzedaży hurtowej, ale w 1997 roku powstała marka House, a wraz z nią nowe działy zajmujące się projektowaniem i dystrybucją odzieży. Centrala firmy, w której opracowuje się wszystkie nowe kolekcje, znajduje się w Krakowie. W 2001 roku pod szyldem House powstały pierwsze salony firmowe.

Następny przystanek: giełda

Obecnie firma posiada 26 sklepów własnych, zlokalizowanych w dużych centrach handlowych w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Kielcach, Bielsko-Białej, Sosnowcu, Bydgoszczy i Rzeszowie. Sieć sprzedaży detalicznej wzbogaca 21 sklepów franchisingowych i blisko 150 punktów sprzedaży w sklepach odzieżowych na terenie całego kraju.

W przyszłym roku spółka zamierza wejść na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. – Chcemy pozyskać z rynku kilkadziesiąt milionów złotych, m.in. na rozbudowę sieci sklepów – tłumaczy Jan Pilch, wiceprezes spółki.

Warunki współpracy

Koszt wyposażenia lokalu wynosi ok. 100 tys. zł. Ostateczna wielkość nakładów inwestycyjnych uzależniona jest od powierzchni i charakterystyki danego lokalu. Minimalna powierzchnia sklepu to 100 m2, ale optymalnie powinien to być 200-metrowy lokal. Powinien być położony w atrakcyjnym handlowo miejscu w mieście liczącym minimum 50 tys. mieszkańców.

Źródło: Artman

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Joanna Hayder

dziennikarz
Napisz do autora