04.03.2004

Więcej tanich sklepów

Rynek sklepów detalicznych ciągle się powiększa

Wyniki raportu GFK Polonia na temat rynku detalicznego w 2003 roku opublikowała Rzeczpospolita. Nadal będzie rosła ilość sklepów spożywczych w Polsce, równocześnie wzrośnie udział hipermarketów, supermarketów i sklepów dyskontowych w sprzedaży artykułów codziennego użytku z 36 proc. do 52 proc. w 2005. Według raportu w ubiegłym roku działało w Polsce 119 tys. sklepów spożywczych, 1% więcej niż w poprzednim. Spadła ilość sklepów specjalistycznych: mięsnych, warzywnych, ale wzrosła liczba małych, średnich i dużych sklepików. Te ostatnie to ponad połowa wszystkich sklepów w Polsce.

W zeszłym roku najwięcej powstało nowoczesnych supermarketów, hipermarketów i sklepów dyskontowych. Ilość hipermarketów wzrosła o 19 %, 186 sieci zagranicznych i 16 krajowych. Podobnie się stało ze sklepami dyskontowymi – jest ich obecnie 1724, czyli o 10% więcej niż w 2002 roku. Supermarkety powiększyły się o 35 do liczby 924, większość z nich należy do polskich sieci.

Źródło: Rzeczpospolita, nr 53, 3 marca 2004

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0