15.04.2004

Euro-Color wkracza na rynek detaliczny

Euro-Color Sp z o.o. zamierza rozbudować sieć punktów FotoStop, łączących sprzedaż detaliczną i usługi w zakresie fotografii i telekomunikacji. Oferuje też sklepom samoobsługowym urządzenia do uzyskiwania zdjęć cyfrowych.

Nasze placówki oferują możliwość wywołania zdjęć, przede wszystkim szybkiego uzyskania zdjęć wykonanych w technice cyfrowej. Klienci mogą wykonać fotografie do dokumentów, zakupić aparat fotograficzny, telefon, kartę telefoniczną każdego operatora oraz akcesoria telefoniczne i fotograficzne - mówi Supermarketowi Polska Andrzej Bogucki, prezes Euro-Color. Firma jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce Olympusa, ma w ofercie także sprzęt firm Canon i Nikon. Spółka współpracuje z siecią 200 salonów FotoStop - punktów handlowo-usługowych branży fotograficznej. Andrzej Bogucki jest też założycielem, wieloletnim prezesem oraz udziałowcem sieci Euro-Phone, mającej 60 salonów sprzedaży usług sieci komórkowej Era.

Własne, franczyza i ajencja

Spośród 10 działających obecnie FotoStopów, sześć to placówki własne Euro-Coloru, pozostałe działają we franczyzie. - Zamierzamy rozwijać sieć franczyzową oraz ajencyjną. To oferta dla osób, które prowadzą lub zamierzają rozpocząć działalność handlowo-usługową - nawet jeżeli nie posiadają odpowiednich środków - mówi Andrzej Bogucki. Koszt otwarcia jednej placówki szacowany jest na 30-50 tys. zł. - To może też być po prostu wolnostojący stand - dodaje Andrzej Bogucki.

Cyfrowa samoobsługa

Spółka Euro-Color oferuje też handlowcom samoobsługowe urządzenia do wykonywania odbitek zdjęć wykonywanych aparatami cyfrowymi. Producentem sprzętu jest francuska firma Kis, której Euro-Color jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. - To urządzenie wielkości automatu do sprzedawania napojów. Może je zainstalować sklep dysponujący powierzchnią kilku mkw., szukający sposobów poszerzenia działalności. Dobre lokalizacje to pasaże handlowe, centra turystyczne, hotele czy centra biurowe - mówi prezes Bogucki.

Konkurencja w detalu

- Nadal będziemy utrzymywać jak najlepsze kontakty z naszymi partnerami na rynku detalicznym (jak np. sklepy Foto Joker), którzy są odbiorcami dystrybuowanych przez nas marek sprzętu fotograficznego - tak prezes Bogucki odpowiada na wątpliwości dotyczące zaangażowania hurtownika, jakim jest Euro-Color, w handel detaliczny. Według niego, firma będzie ustalała ze swoimi kontrahentami warunki współpracy w taki sposób, aby realizowane przez wszystkich promocje nie kolidowały ze sobą. Euro-Color utrzyma "partnerską" opiekę nad siecią FOTOKLUBów. Właściciel każdego z tych punktów sam decyduje, jaki procent jego oferty będą stanowiły produkty dystrybuowane przez Euro-Color. - A my wynagradzamy jego lojalność - mówi Andrzej Bogucki.

Więcej:Supermarket Polska, Marzec 2004

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0