Jedna firma w trzech odsłonach

Piątek
07.01.2005
Semax zwiększa przychody i inwestuje.
 

Firma Semax Intertrade, operator sieci 16 sklepów Factory Outlet, wyprzedających końcówki kolekcji odzieży znanych producentów, zamierza w 2005 roku otworzyć kolejnych 10 salonów w kraju oraz dwa za granicą. Pod uwagę brane są lokalizacje w Czechach albo na Słowacji oraz w którymś z krajów nadbałtyckich. Tegoroczne przychody spółka szacuje na 80 mln zł.

Firma rozwija sieci sklepów odzieżowych Deep i Hot Oil. W ciągu roku przychody Semax wzrosły o 25 proc. - z 39,8 mln w 2003 roku do 50 mln zł w 2004 roku. W br. spółka liczy na 80 mln zł przychodów ze sprzedaży we wszystkich sieciach.

Poznański Semax istnieje na rynku od 1991 roku. Obecnie zatrudnia 130 osób, a drugie tyle pracuje w sklepach franczyzowych. Od 1999 roku notuje co roku 20-30 proc. wzrost przychodów. Ubiegły rok spółka zakończyła zyskiem wynoszącym ok. 3 mln zł. Firma od prawie 5 lat jest właścicielem znaku towarowego Factory Outlet - pierwszej w Polsce sieci sklepów, które wyprzedają po obniżonych cenach markową odzież ponad 30 renomowanych firm, m.in. Levis, Reebok czy Adidas, pochodząca z zapasów magazynowych i nadwyżek produkcyjnych. Oprócz sklepów wyprzedażowych, poznańska spółka jest właścicielem trzech marek odzieży. Sztandarowa marka Deep jest przeznaczona dla młodzieży. Firma posiada już 3 własne salony Deep: w Poznaniu, Wrocławiu i w warszawskiej Arkadii oraz 65 sklepów partnerskich w całej Polsce. W ciągu 3 lat zamierza otworzyć kolejne punkty: 15 własnych i 200 franczyzowych. W ubiegłym roku powstały także pierwsze salony poza granicami kraju: w Kaliningradzie, Moskwie i Sankt Petersburgu. - Rocznie produkujemy i sprzedajemy kilka milionów sztuk odzieży tej marki. Stanowi to obecnie naszą podstawową działalność, ponieważ przynosi gros zysków i zapewnia rozwój. Uzupełnieniem asortymentu jest jej tańsza wersja - marka Keebo, którą oferujemy także w sprzedaży hurtowej - mówi Mariusz Szeib.

Trzecią marką należącą do Semax Intertrade jest Hot Oil, adresowana do dzieci w wieku szkolnym (7-13 lat). Pierwszy salon funkcjonuje w Warszawie od listopada ub.r.

Właściciele poznańskiej spółki zakładają, że w 2006-2007 roku przychody firmy przekroczą 100 mln zł. Możliwe, że wtedy będzie próbowała swoich sił na giełdzie, żeby pozyskać środki na dalszy rozwój, w tym ekspansję zagraniczną.

Więcej: Anita Skiba, "Gazeta Prawna", 7 stycznia, 2005 r.
Gazeta Prawna

POPULARNE NA FORUM

Rodzinny biznes: kłopoty na bank?

You have done such a great work with complete dedication in this site steamwalletgenerator

11 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Biznes po stronie dobra

Free NCERT Solutions for the class 6, 7, 8, 9, 10, 11 and 12 for the subjects Maths, Science, Hindi, Physics, Chemistry, Biology, English, Social Science (History, Geography,...

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Biznes po stronie dobra

forum is very good.

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Within the same manner that inbreeding among human populations can boom the frequency of commonly rare genes that cause sicknesses, the selective breeding that created the...

86 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

A Best Essay Services study which dog breeders to avoid. ... The term "Outdoor breeder" is every now and then used to explain dog breeders with little experience or...

86 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Hej, od czego zacząć? Zakładając, że przoedmiot działalności masz ustalony, ja skupiłabym się na formie platności. W dzisiejszych czasach, ludzie chcą płacić...

102 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Assignment help service in usa for the student seeking help. We are provide the assignment help, writing service with the professional academic writer in minimal price.

86 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

assignment help

86 wypowiedzi
ostatnia 17.07.2018