Sprzedaż powoli idzie w górę
Wśród badanych przedsiębiorstw 19 proc. sygnalizuje poprawę koniunktury, a 21 proc. - jej pogorszenie (w kwietniu odpowiednio 19 proc. i 22 proc.). Pozostałe przedsiębiorstwa uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.
Bieżąca sprzedaż oceniana jest pozytywnie, a w najbliższych miesiącach przewidywany jest niewielki wzrost sprzedaży towarów. Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, dyrektorzy firm sygnalizują umiarkowany wzrost bieżących i przyszłych cen towarów. Nadal należy oczekiwać redukcji zatrudnienia, na poziomie zbliżonym do prognozowanego przed miesiącem.
Handel się poprawia
Przedstawiciele branży obuwniczej i odzieżowej sygnalizują znaczny wzrost bieżącej sprzedaży w maju i prognozują szybki wzrost w kolejnych miesiącach. Wzrost bieżącej i przyszłej sprzedaży wpływa na zmniejszenie nadmiernego poziomu zapasów, a przyszłe zamówienia na towary u dostawców mogą wzrosnąć. W maju przedsiębiorcy notują wolniejszy niż w ubiegłym miesiącu spadek cen oferowanych towarów. Na najbliższe miesiące przewiduje się ich dalsze obniżenie. Inaczej jest w przypadku sektora mebli, RTV i AGD, gdzie odnotowuje się w maju znacznie mniejszy wzrost sprzedaży aniżeli w kwietniu.
Spośród badanych jednostek handlowych 4,8 proc. deklaruje, że nie napotyka na bariery w prowadzeniu bieżącej działalności. W pozostałych przedsiębiorstwach największe bariery stanowią: konkurencja na rynku (sygnalizowana przez 73 proc. jednostek), koszty zatrudnienia (55proc. jednostek), wysokie obciążenia na rzecz budżetu (53 proc. jednostek) i niedostateczny popyt (49 proc. jednostek). Nasilenie poszczególnych barier od roku nie ulega istotnym zmianom.
Usługi pełne optymizmu
Optymistycznie i lepiej niż w kwietniu oceniają koniunkturę majową przedstawiciele sektora pośrednictwa finansowego. Poprawę sygnalizuje 54 badanych firm, jej pogorszenie - 3 proc. (w kwietniu odpowiednio: 49 proc. i 2 proc.). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach popyt na ten typ usług będzie nadal znacząco rosnąć. Oczekuje się też dalszego wzrostu sprzedaży usług. W konsekwencji przyszła sytuacja finansowa tych firm może być nadal bardzo korzystna, choć przewidywania są ostrożniejsze niż w ubiegłym miesiącu.
Przedstawiciele branży hotelowej i gastronomicznej oceniają koniunkturę korzystnie, lepiej niż przed miesiącem (plus 19 wobec plus 6 w kwietniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 25% badanych firm, a jej pogorszenie - 6 proc. (w kwietniu odpowiednio: 22% i 16%). Pozostałe jednostki uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie. Bieżący popyt i sprzedaż są oceniane korzystnie i lepiej niż w kwietniu. Lepsze niż przed miesiącem są też oceny bieżącej sytuacji finansowej. Oczekuje się, że w najbliższych trzech miesiącach popyt i sprzedaż będą rosły szybciej niż prognozowano w kwietniu. Sygnalizowany jest również wzrost bieżących i przyszłych cen oferowanych usług.
Info: Główny Urząd Statystyczny
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chętnych do otwierania punktów pod szyldem Furgonetka przybywa. Co firma oferuje partnerom?
Coraz więcej osób nosi okulary, bo w dobie komputerów i smartfonów wzrok jest nadwyrężony. Dlatego też przybywa salonów optycznych, a skoro popyt nakręca sprzedaż, chętnych do wejścia w ten biznes nie brakuje.
– Każdy może założyć przedszkole. Trzeba jednak zatrudnić pracowników, którzy mają odpowiednie wykształcenie – mówią właścicielki przedszkola Góra Uczuć.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.