14.12.2007

Najpierw na licencji, potem na giełdzie

Sferis, dystrybutor urządzeń IT i sprzętu telekomunikacyjnego, ruszy na początku 2008 roku z budową sieci franczyzowej. Firma planuje również wejście na giełdę.

Najpóźniej do 2012 roku spółka zamierza otworzyć 150 sklepów pod marką Sferis oraz 100 punktów sprzedaży Orange. Strategia firmy zakłada, że ponad połowa placówek będzie funkcjonować w oparciu o system franczyzowy, który ruszy w pierwszym kwartale 2008 roku.

Do 2012 ma powstać 150 sklepów pod marką Sferis

Przyszli partnerzy sieci będą mogli wybrać jeden z dwóch konceptów lub połączyć oba w jednym punkcie - sprzedaż sprzętu IT wraz z usługami telekomunikacyjnymi. Obecnie firma zarządza siecią 53 sklepów własnych.

- Naszym celem jest stabilna budowa dwóch sieci i połączenie sprzedaży sprzętu IT z usługami telekomunikacyjnymi. Już teraz mamy największy udział w sprzedaży usług Orange spośród wszystkich sieci specjalistycznych - mówi Marek Balawejder, prezes Sferis.

Realizacja obecnej strategii rozwoju Sferis potrwa do 2012 roku. W pierwszym etapie inwestycja zostanie sfinansowana ze środków własnych, natomiast w drugim etapie z planowanej emisji akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Tymczasem, zgodnie z przyjętą strategią, Sferis wprowadził nową wizualizację sklepów oraz standardy ich funkcjonowania. Salony Sferis są teraz większe i bardziej przestronne. W nowej szacie funkcjonuje już 12 z 53 sklepów sieci. Do końca 2008 roku nowa wizualizacja zostanie wprowadzona w pozostałych salonach. Również wszystkie kolejne punkty otwierane będą według nowej koncepcji.

(mdk)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Maciej Krzysztoszek

dziennikarz
Napisz do autora