31.03.2008

Priorytet to sklepy specjalistyczne

W br. Liberty zamierza otwierać przede wszystkim specjalistyczne punkty sprzedaży.

Z Liberty można podjąć współpracę na kilka sposobów. Partner może otworzyć salon firmowy, który oferuje pełen zakres usług dostępnych w sieci Plus GSM, m.in. można w nim opłacić rachunek telefoniczny bez prowizji, wymienić stary aparat na nowy, naprawić telefon. Liberty prowadzi również punkty specjalistyczne, które oferują pełen pakiet usług telekomunikacyjnych operatora z wyłączeniem możliwości opłat za rachunki telefoniczne. W sieci działają także tzw. punkty niespecjalistyczne. Są to stoiska zlokalizowane głównie w centrach handlowych, na pasażach lub w salonach ze sprzętem RTV/AGD, w których można kupić akcesoria telefoniczne. Liberty ma także punkty dystrybucji produktów pre-paid. Funkcjonują jako samodzielne placówki bądź jako branża uzupełniająca. Ta forma współpracy jest najchętniej podejmowana przez właścicieli sklepów spożywczych i punktów z prasą.

Inwestycja w salon Liberty zwraca się średnio po 6-12 miesiącach.

Liberty poszukuje obecnie przede wszystkim osób, które chciałyby prowadzić punkty specjalistyczne. Kwota inwestycji potrzebna do uruchomienia sklepu uzależniona jest od jego wielkości i położenia – najczęściej wynosi około 50 tys. zł. 20 tys. pochłania remont lokalu, kolejne 20-30 tys. wizualizacja zewnętrzna i wyposażenie punktu. Inwestycja zwraca się po 6-12 miesiącach. Obecnie w sieci działa 18 sklepów własnych oraz 130 franczyzowych.

(smoli)