22.12.2008

Franczyza z Australii

Australijska franczyza wkrótce na dobre zadomowi się w Polsce - zapowiada Anna Pławińska, business development manager Ambasady Australijskiej w Warszawie.

Jak na dzień dzisiejszy przedstawia się rynek franczyzy w Australii?
Biorąc pod uwagę liczbę jednostek franczyzowych na liczbę mieszkańców, Australia okaże się najbardziej ufranczyzowionym narodem na świecie, jeżeli mogę użyć takiego określenia. Liczba systemów franczyzowych w Australii wrosła w ostatnich latach o około 15 proc. i sektor ten wciąż się rozwija. Spośród systemów franczyzowych funkcjonujących w Australii aż 91 proc. to rodzime sieci.

Które z australijskich firm franczyzowych już dzisiaj są obecne w Polsce?
Jedną z najstarszych jest Mamuśka The Cheesecake Shop, sieć cukierni założona przez polskich imigrantów, braci Konopackich. Cukiernie od kilku lat są obecne na polskim rynku. Kolejne przykłady australijskich sieci franczyzowych obecnych w Polsce to Cartridge World (punkty regeneracji kartridży do drukarek), Chocolate Graphics (grafiki na produktach czekoladowych) oraz Gloria Jean’s Coffees (kawiarnie).

Jakie inne australijskie sieci, Pani zdaniem, mają szansę rozwoju w Polsce?
Spośród wielu ciekawych systemów franczyzowych zwróciłabym uwagę na Boost Juice Bars oferujący tzw. smoothies i zdrowe snacki oraz firmę Ecowash, której koncept opiera się na mobilnych myjniach samochodowych bez konieczności używania wody.

rozmawiał (dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0