Tomasz Koczara, kierownik ds. sprzedaży sieci franczyzowej CroppTown
Poniedziałek
29.12.2008
- W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok – mówi Tomasz Koczara, kierownik ds. sprzedaży sieci franczyzowej CroppTown.
 

Od czego zależy sukces sklepu odzieżowego?
Przede wszystkim od lokalizacji i towaru. To są dwa najważniejsze czynniki. Dobra lokalizacja to taka, która mieści się w najpopularniejszym sprzedażowo miejscu w danym mieście. Otwieramy sklepy CroppTown przede wszystkim w wiodących handlowo miejscach. Unikamy inwestowania w nowy punkt, gdy wiemy, że nie jest to najlepsza lokalizacja w miejscowości. Zachowujemy wówczas wstrzemięźliwość i czekamy, aż taki lokal się znajdzie.

Ile trzeba zainwestować, aby otworzyć sklep odzieżowy?
Kwota jaką przedsiębiorca będzie musiał zainwestować w przygotowanie sklepu odzieżowego uzależniona jest m.in. od stanu wynajętego lokalu. W przypadku sieci CroppTown wynosi średnio 2 tys. zł na m2. W kwotę tę wliczony jest remont lokalu, adaptacja sklepu oraz wyposażenie.

Skąd przedsiębiorca ma wiedzieć, jaka odzież będzie się najlepiej sprzedawać w jego sklepie?
Przedsiębiorca jeszcze przed otwarciem sklepu musi wiedzieć, jakie ubranie chce w nim sprzedawać. Czy będzie dobierał towar według własnego gustu, czy przyłączy się do sieci franczyzowej, która zajmie się wymyślaniem kolekcji. Do takiej decyzji należy podejść czysto biznesowo, bo nie zawsze ubrania, które podobają się nam, będą dobrze sprzedawały się w posiadanej lokalizacji. Trzeba zorientować się, kto mieszka bądź bywa w okolicy naszego sklepu - czy jest to młodzież, czy też osoby starsze. To właśnie pod nich trzeba stworzyć ofertę.

rozmawiała smoli


NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.