200 nowych sklepów - Multisoft stawia na handel tanimi butami
Największe firmy z branży prześcigają się w zakładaniu sklepów w najatrakcyjniejszych miejscach. Konkurentami są trzy duże sieci: Multisoft (sieć sklepów U Szewczyka), CCC (Cena Czyni Cuda) oraz Ambra.
Jedna z największych sieci franchisingowych w Polsce ogłosiła swoją strategię na najbliższe 2-3 lata. W tym czasie planuje dołączenie 200 nowych sklepów do swojej sieci. Spółka rozpoczyna poszukiwanie biorców licencji. Multisoft ogłosił swoją strategię w Trójmieście, gdzie otworzył swój największy (300 m kw.) salon obuwniczy. Multisoft jest jedynym z największych importerów i dystrybutorów obuwia w Polsce. Dzięki kontroli procesu cenotwórczego spółka spowodowała obniżenie ceny obuwia w skali prawie całego rynku.
- Zwykły sklep kupuje buty u hurtownika lub bezpośrednio od producenta. Musi więc zapłacić marże fabryki i hurtownika. Natomiast my kontrolujemy wysokość ceny od momentu zakupu półproduktów np. skóry do butów – mówi Mariusz Ostrowski, prezes Multisoftu. Firma kupuje duże partie materiału; wykorzystując efekt skali może uzyskać niższą cenę. Własne zakupy pozwalają obniżyć ceny finalnego produktu o 10%.
Multisoft stara się również kontrolować marże producenta, u którego zamawia wykonanie butów z własnych półproduktów. Tu powstaje największa oszczędność. Spółka współpracuje z małymi rodzinnymi fabrykami, które 80% swojej produkcji sprzedają Multisoftowi. Duże fabryki budowane w latach 70 są zbyt kosztochłonne i za mało wydajne. Kontrolując marżę producenta Multisoft oszczędza 35% ceny produktu finalnego.
- Cenę można jeszcze obniżyć sterując marżą sklepową – mówi prezes Ostrowski. Dysponując rozbudowaną siecią sklepów franchisingowych oszczędza na marży sklepowej następne 10%. Zsumowanie powyższych procentów pokazuje, że te same buty, które kosztują 100 zł u konkurencji będą kosztowały co najmniej 155zł.
Multisoft oferuje ceny niższe niż w supermarkecie. Spółka działa w branży obuwniczej od 1988 roku. W samym 2000 roku Multisoft sprzedał prawie 2 mln par butów, natomiast w roku 2001 zakłada zwiększenie sprzedaży do 3 mln par. Sieć franchisingowa Multisoftu zrzesza kilkadziesiąt firm prowadzących 145 sklepów pod wspólnym logiem „Stały Kiermasz U szewczyka”. Obroty spółki w przeciągu ostatnich trzech lat zwiększyły się blisko czterokrotnie, z 19 mln zł do około 70 mln zł. W tej chwili firma poszukuje następnych biorców licencji franchisingowej. Podstawowe wymagania sieci wobec biorcy to lokal w dobrym punkcie miasta i wygląd sklepu przystosowany do standardu sieci.
Pierwszy franchisingowy sklep „Multisoftu” powstał w 1999 r. Dziś spółka ma ich 145. Rozwój sieci opiera się na doskonałej współpracy Multisoftu z bankami i instytucjami finansowymi (faktoring), gdzie spółka ma otwarte linie kredytowe. Biorców licencji zachęcają z kolei dobre warunki zarobkowania. Zdaniem prezesa franchising jest jedną z najbezpieczniejszych form prowadzenia biznesu. Wcześniejszy sukces pomysłodawcy w dużym stopniu eliminuje ryzyko bankructwa biorcy licencji.
Więcej: Prawo i Gospodarka, 10 sierpnia 2001PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Chętnych do otwierania punktów pod szyldem Furgonetka przybywa. Co firma oferuje partnerom?
Coraz więcej osób nosi okulary, bo w dobie komputerów i smartfonów wzrok jest nadwyrężony. Dlatego też przybywa salonów optycznych, a skoro popyt nakręca sprzedaż, chętnych do wejścia w ten biznes nie brakuje.
– Każdy może założyć przedszkole. Trzeba jednak zatrudnić pracowników, którzy mają odpowiednie wykształcenie – mówią właścicielki przedszkola Góra Uczuć.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.