23.12.2009

Komputronik modernizuje sieć sprzedaży

Firma stawia na handel internetowy oraz franczyzę.

Zarząd firmy Komputronik szuka remedium na gorsze wyniki finansowe. Po pierwszych trzech kwartałach grupa wykazała stratę na poziomie 2,45 mln zł. W tym roku zaległości raczej nie uda się już odrobić, chociaż ostatni kwartał jest zazwyczaj najlepszym okresem dla handlu. Słabsze wyniki to efekt m.in. przejęcia od Techmeksu sieci Karen Notebooks za 50 mln zł i wydatki na jej modernizację.

Komputronik chce zwiększyć przychody poprzez modernizację sieci sprzedaży. Nierentowne placówki będą zamykane, w nowych lokalizacjach mają pojawiać się punkty franczyzowe. Zarząd stawia także na sprzedaż internetową. Po modyfikacji sklepu internetowego statystyki sprzedaży wirtualnej uległy widocznej poprawie. Obecnie udział handlu on-line wynosi 16-17 proc. w całej sprzedaży firmy.

Grupa kapitałowa Komputronik jest największą specjalistyczną siecią oferującą rozwiązania rynku IT, technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej w Polsce. Firma prowadzi sprzedaż sprzętu komputerowego zarówno jako dystrybutor, jak i detalista. Sieć placówek liczy 315 sklepów, z czego ok. 1/3 to punkty franczyzowe. W przyszłym roku liczba punktów może powiększyć się o 10 proc.

(gum)