02.06.2010

Franczyza dla 300 tys. mieszkańców

Jean Louis David, sieć salonów fryzjerskich, do końca roku otworzy trzy placówki.

Sieć posiada na całym świecie ok. 1000 salonów fryzjerskich. Marka, poza Polską, dostępna jest w takich krajach jak Francja, Hiszpania i Włochy. Na polskim rynku działają 23 salony własne i 9 franczyzowych. W tym roku uruchomione zostaną jeszcze trzy placówki – jedna własna w Warszawie i dwie należące do franczyzobiorców.
- Rynek branży fryzjerskiej ma w sobie duży potencjał – twierdzi Tomasz Bączyk, członek zarządu Provaliance Poland, spółki zarządzającej Jean Louis David. – Mamy w Polsce ok. 30 tys. salonów fryzjerskich, z czego niewiele ponad 200 sieciowych. W porównaniu z poprzednim rokiem notujemy w naszych salonach kilkuprocentowy wzrost obrotów.

Fryzjerka i klienta w salonie Jean Louis David Fot. Provalliance Poland

Provaliance Poland, właściciel marki Jean Louis David, jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców.

Firma poszukuje franczyzobiorców w miastach powyżej 300 tys. mieszkańców. Warunkiem otwarcia salonu Jean Louis David jest dysponowanie lokalem o powierzchni 60-80 m2 położonego przy ulicy o dużym natężeniu ruchu lub w galerii handlowej. Kapitał niezbędny do uruchomienia franczyzowego punktu zamyka się w kwocie 350 tys. zł, a zwrot z inwestycji następuje po pięciu latach. Najlepszym okresem dla tego biznesu jest grudzień i kwiecień, najsłabsze zaś styczeń i luty.

Franczyzodawca oferuje swoim partnerom szkolenia menedżerskie i fryzjerskie. Szczególnie istotne są te ostatnie, biorąc pod uwagę fakt, że dwa razy w roku pojawia się nowa kolekcja fryzur. W ramach spółki Provaliance Poland działają również salony fryzjerskie Lovely Look – rozwój sieci odbywa się jednak bez udziału franczyzobiorców.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0