20.09.2010

Na lokalizacji świat się nie kończy

Właścicielka licencji masterfranczyzy systemu BodyConcept na Polskę uważa, że klienci bardziej od dogodnej lokalizacji placówki docenią jej ofertę.

Marka BodyConcept pochodzi z Portugalii, gdzie w ciągu pięciu lat otworzyła blisko 50 salonów kosmetyki estetycznej, z czego 44 na zasadzie franczyzy. BodyConcept chce w najbliższych latach zbudować sieć międzynarodową, stąd plany uruchomienia punktów usługowych m.in. w Polsce, Austrii i Hiszpanii. Do końca roku firma planuje podpisać z polskimi partnerami dwie umowy franczyzowe.
- W najbliższym czasie chcemy zorganizować wyjazd do Portugalii, gdzie nasi franczyzobiorcy będą mogli na własne oczy zobaczyć jak funkcjonują centra BodyConcept - mówi Marta Szymczak, masterfranczyzobiorca BodyConcept.

Salon BodyConcept Centrum Kosmetyki Estetycznej. Fot. BodyConcept

Do końca roku w Polsce powstaną dwa punkty usługowe BodyConcept Centrum Kosmetyki Estetycznej.

Klienci sieci mogą skorzystać z bogatej oferty dotyczącej zabiegów kosmetyki estetycznej, w tym z masażu, krioterapii, liftingu twarzy i peelingu. Celem firmy jest upowszechnienie dostępu do zabiegów oraz uświadomienie, że ich cena nie ogranicza docelowej grupy klientów.

Kwota inwestycji w biznes zamyka się w 70 tys. euro, z czego 10 tys. euro to zakup licencji franczyzowej. W skład kosztów bieżących wchodzą miesięczna opłata licencyjna w wysokości 2,4 tys. zł oraz opłata na fundusz marketingowy - 1 tys. zł. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to zazwyczaj 18-24 m-ce.
- Zdarza się jednak, że dobrze zarządzane centra potrafią skrócić ten okres do 8-10 miesięcy - dodaje Marta Szymczak.

Franczyzodawca zapewnia partnerom szkolenia wprowadzające i uzupełniające, wyłączność terytorialną, centralnie prowadzony marketing oraz gwarancję na zakupiony lub wzięty w leasing sprzęt niezbędny do wykonywania zabiegów. Przyszli franczyzobiorcy mogą liczyć na dużą elastyczność w zakresie lokalu, którego optymalna powierzchnia to 110-140 m2. Większy lokal umożliwia wprowadzenie do placówki stanowisk fryzjerskich.

- Największym utrudnieniem w uruchomieniu salonu jest przekonanie partnera, że najdroższa lokalizacja nie jest kluczem do osiągnięcia sukcesu - twierdzi Marta Szymczak. - Lokal BodyConcept nie musi znajdować się w eksponowanym, a tym samym bardzo drogim miejscu. Ceny zabiegów zaczynające się od kilkunastu złotych, zakres oferty oraz miesięczne abonamenty przyciągną klientów nawet do punktu, który znajduje się na szóstym piętrze biurowca.

Okazją do spotkania z przedstawicielami BodyConcept będzie tegoroczny Salon Franczyzy.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0