18.07.2011

Franczyza od podstaw

O strategii budowania sieci opowiada Aleksandra Skawiniak, menedżer ds. rozwoju sieci Stile Unico.

Jak wygląda budowanie franczyzowej sieci fryzjerskiej?
Powstawanie sieci to przede wszystkim budowanie wizerunku, najpierw poprzez salony własne, później franczyzowe. Bardzo ważne jest odpowiednie dopracowanie procedur związanych z zarządzaniem salonem własnym po to, żeby placówka franczyzowa mogła czerpać z jego doświadczeń. Firma Tenex, właściciel marki Stile Unico, zdecydowała się na rozwój sieci partnerskiej wykorzystując salony jako jeden z kanałów dystrybucji kosmetyków Oyster Cosmetics Professional. Jako wyłączny dystrybutor tych kosmetyków na rynku polskim chcemy promować je w naszych placówkach. Umowa z marką kosmetyczną daje nam także możliwość dostosowania ceny usług świadczonych w salonach Stile Unico do realiów panujących w prawie każdym mieście na terenie naszego kraju. Dzięki temu nie jesteśmy ograniczeni w uruchamianiu punktów tylko do dużych miast, gdzie obecna jest już nasza konkurencja.

Aleksandra Skawiniak, Stile Unico

Aleksandra Skawiniak, menedżer ds. rozwoju sieci Stile Unico

Jakie warunki współpracy oferuje Stile Unico swoim franczyzobiorcom?
Aby odnieść sukces w branży fryzjerskiej inwestor, który nie ma odpowiedniego doświadczenia potrzebuje wsparcia. Osoby zainteresowane naszym systemem franczyzowym mogą liczyć na pomoc przed otwarciem salonu w zakresie aranżacji wnętrza, rekrutacji pracowników, szkolenia dla partnera i personelu, programu do obsługi salonu. Po uruchomieniu punktu nie pozostawiamy franczyzobiorcy samemu sobie – przekazujemy mu materiały reklamowe, gwarantujemy dostawę profesjonalnych kosmetyków i szkolenia dotyczące nowych kolekcji.

Rozmawiał(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0