Franczyzobiorcy przedstawiają dawcy licencji lokal do akceptacji, który powinien mieć minimum 60 m2 powierzchni i znajdować się w galerii handlowej lub przy głównej ulicy.
Czwartek
04.08.2011
Lato jest najbardziej pracowitym okresem dla salonów fryzjerskich - twierdzą przedstawiciele firmy Berendowicz & Kublin.
 

W salonach fryzjerskich Berendowicz & Kublin klientki od ponad 14 lat czeszą i przycinają włosy. W sieci działa pięć salonów własnych oraz pięć franczyzowych. W tym roku planowane są trzy kolejne otwarcia. Współpraca firmy z organizatorami takich imprez jak Festiwal Piosenki w Opolu, Fashion Week Poland czy wybory Miss Polonia jest ważnym elementem, który pozwala budować rozpoznawalność marki.

– Co pół roku pracownicy salonów przechodzą w naszej akademii szkolenie z nowych kolekcji. Szkolenie personelu to podstawa, bez której żaden salon nie miałby racji bytu. Fryzjerzy pracują według autorskich technik strzyżeń – mówi Anna Kolasa-Świętek, menedżer Akademii Berendowicz & Kublin.

Inwestycja w punkt franczyzowy sieci wynosi 150 tys. zł. Placówki powstają głównie w dużych, wojewódzkich miastach, nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby salon powstał w mniejszym mieście. Właśnie dla salonów z takich miejscowości powstała oferta współpracy partnerskiej. W ten sposób właściciele, dzięki wykorzystaniu logo B&K, podnoszą rangę swoich salonów, a ich personel podnosi kwalifikacje na firmowych szkoleniach.

Zdaniem przedstawicieli sieci najbardziej pracowitymi okresami dla salonów fryzjerskich są m.in. dni poprzedzające Boże Narodzenie, Sylwester i okres wiosenno-letni, kiedy dużą część klientów stanowią panny młode oraz dziewczęta przygotowujące się do komunii. Kiedy ruch spada, franczyzobiorcy mogą zorganizować akcje marketingowe, dzięki czemu salon nie będzie notował mniejszych obrotów.

– Nie jest prawdą, że aby otworzyć własny salon fryzjerski, trzeba być fryzjerem. Trzeba natomiast być dobrym przedsiębiorcą, handlowcem i marketingowcem. Umiejętne zarządzanie pracownikami i zaangażowanie pozwoli partnerowi szybciej zarobić, bo pierwsze sześć miesięcy prowadzenia salonu zwykle sprowadza się do pokrywania kosztów, w tym mediów, wynagrodzeń i produktów fryzjerskich – dodaje Anna Kolasa-Świętek.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019