01.02.2002

PKN Orlen rozwija sieć

PKN Orlen wyda do 2005 r. blisko 2,5 mld zł na rozwój sieci stacji benzynowych

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, PKN zdecydował, że nie będzie już sprzedawał paliw pod szyldem CPN. Koncern ma 1346 własnych stacji, kolejne 632 działają w sieci patronackiej Petrochemia Płock.

Planowane zmiany maja na celu zapewnić spółce utrzymanie dominującej pozycji na rynku. Wiceprezes koncernu Jarosław Tyc tłumaczy, że najłatwiej będzie to zrobić, właśnie ujednolicając wygląd stacji. Z badań przeprowadzonych przez koncern wynika bowiem np., że tylko zmiana szyldu CPN na Orlen przyniesie zwiększenie sprzedaży paliwa o blisko 20 proc.

Koncern nadal będzie inwestował w nowe placówki, a pozbywał się tych, które nie spełniają oczekiwań. W planach jest również stworzenie sieci franchisingowej stacji benzynowych, które uzupełniałyby sieć własną Orlenu.

Więcej: Dariusz Malinowski, Gazeta Wyborcza, 1 lutego 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0