11.08.2012

RTV i AGD w małym mieście

Neonet przekroczył liczbę 400 otwartych sklepów. Firma celuje w miasta do 200 tys. mieszkańców.

Pod logo Neonet działa już 401 sklepów, w tym 153 franczyzowe. Ostatnie otwarcia miały miejsce w Głogowie i Mysłowicach. Rozwój sieci firma jednak nie zawdzięcza franczyzie, bo jeszcze w 2007 roku Neonet liczył 220 punktów franczyzowych a plany zakładały wzrost tej liczby do 250. Firma koncentruje się na miastach do 200 tys. mieszkańców, w których często brakuje dużych sklepów ze sprzętem RTV/AGD. Zdaniem centrali mieszkańcy mniejszych miejscowości, którzy dawniej decydowali się na zakupy w centrach handlowych, oddalonych nawet o kilkadziesiąt kilometrów, zmieniają powoli swoje przyzwyczajenia.

Promocja dla klientów w sklepie Neonet.

Neonet posiada w swojej ofercie 10 tys. pozycji. Część z nich zamawiania jest przez właścicieli sklepów bezpośrednio z hurtowni.

- Dziś ten trend ulega odwróceniu. Największe sieci - banków, z branży spożywczej, odzieżowej i kosmetycznej - zapisują na swojej mapie coraz mniejsze miasta. Dzięki temu klienci mają na miejscu dostęp do szerokiej gamy produktów i usług. Sami stawiają sieciom handlowym coraz wyżej poprzeczkę, w zakresie jakości obsługi, dostępności towarów i atrakcyjnych cen. W branży jaką jest RTV/AGD oferta nie może odbiegać od tej w największych miastach - mówi Maciej Idzikowski, wiceprezes zarządu Neonet.

Firma odświeża wygląd swoich lokali - wprowadza nowy sposób ekspozycji towarów, których całkowita liczba wynosi 10 tys. pozycji asortymentowych. Neonet prowadzi sprzedaż także bezpośrednio z magazynów logistycznych przy wykorzystaniu specjalnych aplikacji na tablety, w które zostali wyposażeni sprzedawcy. Dodatkowo klienci mogą robić zakupy za pośrednictwem strony internetowej.

(dw)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0