08.03.2002

Jakie promocje lubią klienci?

Nie każdą z form działań marketingowych klienci lubią tak samo

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, z badań przeprowadzonych przez „ARC Rynek i Opinie” wynika, że stosowana przez super i hipermarkety strategia organizowania częstych promocji, jest najbardziej popularna wśród klientów (71 proc. wskazań). Producenci i sprzedawcy stosują jeszcze inne chwyty – dodają próbki, drukują kupony konkursowe, albo namawiają do zbierania kodów kreskowych.

Nie każdą z tych form działań marketingowych klienci lubią tak samo. Generalnie nie zbyt pożądane są rozmaite kupony konkursowe czy wycinanie kodów kreskowych, bo jak uważają fachowcy wymaga to za dużo „zachodu” ze strony klienta.

Nie wszystkie rodzaje promocji są tak samo zachęcające – wcale nie te najlepiej widoczne przyciągają rzesze klientów. Respondenci przyznają, że ich ulubioną formą jest sprzedawanie np. trzech rzeczy za cenę dwóch (uważa tak 44 proc. ankietowanych).

Łatwość ulegania promocjom czy też sympatia dla nich zależy w pewnej mierze od sytuacji finansowej. Zasada jest bardzo prosta – im niższe dochody, tym większa otwartość na takie akcje, a im wyższe – tym większy sceptycyzm.

Więcej: Magda Kłodecka, Gazeta Wyborcza, 8 marca 2002, „Supermarket”

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0