Biznes na licencji rządzi w galeriach

Przed podpisaniem umowy najmu franczyzobiorcę weryfikuje wstępnie agent wynajmujący, ale przede wszystkim sam franczyzodawca.
Ewa Ściubidło, dyrektor w firmie BOIG Property Consulting
Czwartek
06.12.2012
O weryfikacji franczyzobiorców w galeriach handlowych opowiada Ewa Ściubidło z firmy BOIG Property Consulting.
 

Czy pośród wielu najemców powierzchni w galeriach handlowych to franczyzobiorcy?
Obecnie praktycznie każde centrum handlowe na terenie Polski ma wśród swoich najemców marki franczyzowe. Relacje w tego typu przypadkach są o tyle ciekawe, że uczestniczą w nich trzy strony: zarządcy centrów handlowych, dawcy licencji oraz franczyzobiorcy. Ci pierwsi zazwyczaj wolą, aby stroną umowy był franczyzodawca, jednak takie rozwiązanie udaje się tylko w większych miastach, liczących co najmniej 100 tys. mieszkańców.

Z czego to wynika?
Z perspektywy centrum handlowego zdecydowanym plusem formuły sklepu franczyzowego jest osobiste zaangażowanie właścicieli salonu w jego działalność. Ryzykowna kwestią mogą być natomiast niewystarczające zasoby finansowe przedsiębiorców uniemożliwiające na przykład pełne zatowarowanie sklepu. Problem ten rozwiązały niektóre sieci, wprowadzając system depozytowy. Polega on na tym, że franczyzobiorca otrzymuje całość asortymentu w depozyt, rozliczając się prowizyjnie ze sprzedaży.

Czy franczyzobiorca najmujący lokal również podlega weryfikacji?
Jak najbardziej. Niejednokrotnie franczyzobiorcę weryfikuje wstępnie agent wynajmujący, ale przede wszystkim sam franczyzodawca. Ocenie podlegają m.in. obroty, historia działalności, doświadczenie przedsiębiorcy i zgromadzony kapitał partnera.

Na jakie lokale w galeriach handlowych jest obecnie największy popyt?
W ostatnim czasie odnotowaliśmy spore zainteresowanie niedużymi lokalami o powierzchni od 60 do 100 m2. Nowe sieci handlowe często zainteresowane są także większymi powierzchniami od 200 do 450 m2 wynajmowanymi na razie tylko pod lokale własne.

rozmawiał (boa)


POPULARNE NA FORUM

Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes z małym kapitałem

Jeśli ktoś z Was ma własny hotel i zastanawia się jak zwiększyć zyski z usług dodatkowych znajdujących się w hotelu to zachęcam do zajrzenia na...

229 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018