Szczypanie największego

Wtorek
02.04.2002
Kolporter zwiększa swój udział w rynku kosztem Ruchu i walczy o najlepsze lokalizacje
 
W rozmowie z Rzeczpospolitą Maciej Topolski, rzecznik kieleckiego Kolportera mówi:
- Ruch ma powody do zdenerwowania, bo traci rynek, ale my nie stosujemy żadnych metod, które nie byłyby zgodne z zasadami wolnej konkurencji i fair play. Jedyna metoda, aby nie poddać się recesji, to zwiększanie udziałów w rynku. Tylko w ten sposób można nadrobić spadek sprzedaży w poszczególnych punktach.

Firma, która od kilku lat zajmuje w kolportażu prasy drugą po Ruchu pozycję, nie ukrywa, że w walce o rynek stara się przeciągnąć na swą stronę kioskarzy współpracujących z konkurencją, w tym z Ruchem.

Ubiegłoroczne wyniki firmy dowodzą skuteczności tej taktyki; zajmujący się dystrybucją prasy Kolporter SA zwiększył swe przychody ze sprzedaży do 651 mln zł (z 636 mln zł w 2000 r.), a zysk netto do ok. 7 mln zł. Cała grupa Kolportera (8 spółek) zanotowała ponad 1,1 mld zł przychodów ze sprzedaży (przy 917 mln zł w 2000 r.) i ponad 11 mln zł zysku netto (7 mln zł w 2000 roku).

Co prawda, przychodami i udziałem w rynku nie dorównuje Ruchowi, który w ubiegłym roku przy 3,8 mld zł przychodów oceniał swój udział w kolportażu na ok. 58 proc., ale już zysk netto kieleckiej spółki był wyższy.

Kolporter SA zaopatruje w prasę ok. 17 tys. punktów sprzedaży - w tym większość sieci hipermarketów i stacji benzynowych - i prowadzi sieć franchisingową ok. 200 Saloników Prasowych. Swój udział w rynku kolportażu ocenia już na ok. 30 proc.

W ubiegłym roku chęć udziału w prywatyzacji Ruchu zadeklarował Kolporter. Maciej Topolski zapewnia, że jego firma ma możliwości technologiczne i kapitałowe, aby przystąpić do tej prywatyzacji; wiele instytucji finansowych chce prowadzić wspólne inwestycje z Kolporterem. - Nie możemy mówić o konkretnych deklaracjach, skoro nie wiadomo, kiedy nowy przetarg będzie ogłoszony i jakie będą jego warunki - dodaje Topolski.

Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 30 kwietnia 2002, s.5
Rzeczpospolita

POPULARNE NA FORUM

Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018