31.07.2014

Komputronik na wysokich obrotach

Polski dystrybutor sprzętu komputerowego poprawia wyniki. Pomaga mu w tym franczyza.

Wzrost przychodów o 40 proc. i trzykrotna poprawa zysku operacyjnego to bilans Komputronika za rok obrotowy 2013/2014 ( w sieci rok obrotowy nie jest tożsamy z rokiem kalendarzowym, zaczyna się w kwietniu i kończy w marcu następnego roku). Spółka zarobiła na czysto 24 mln zł, przy przychodach na poziomie  1,7 mld zł.
- Miniony rok finansowy to z sukcesem zrealizowane wyzwania związane z rozwojem spółki. Nowe projekty, ekspansja na rynki zagraniczne, reorganizacja struktury grupy kapitałowej oraz intensywny rozwój kanału e-commerce to kluczowe kroki, jakie podjęliśmy w naszym modelu biznesowym – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik.

Salon Komputronik. Fot. Komputronik

Punkty partnerskie i franczyzowe stanowią większość w liczącej ponad 150 salonów sieci.

Spółka odnotowała wzrosty sprzedaży we wszystkich kanałach, ale najwyższy (o połowę) w ramach sprzedaży B2B, czyli do przedsiębiorstw, oraz za granicę. Swoją rolę w podwyższeniu obrotów odegrały punkty partnerskie i franczyzowe, które stanowią większość w liczącej ponad 150 salonów sieci.  

- Głównym warunkiem przystąpienia do programu franczyzowego jest stabilna sytuacja finansowa przedsiębiorcy. Nie wymagamy doświadczenia w sprzedaży nowoczesnych technologii, jednak jest ono dodatkowym atutem, który niewątpliwie uwzględniamy w ocenie kandydata. Naszym franczyzobiorcą może zostać przedsiębiorstwo posiadające lokal o powierzchni sprzedażowej, liczącej minimum 40 m2. Jednak z racji szerokiego asortymentu, jaki oferuje Komputronik, preferowane są większe lokale, do 100 m2tłumaczy Robert Romanowski, dyrektor ds. rozwoju sieci partnerskiej Komputronik.

Więcej o wymogach lokalowych dla sklepu Komputronik przeczytasz na portalu Lokalnabiznes.pl.

Aż o 40 proc. poprawiła się sprzedaż Komputronika przez internet. Znaczenie dla wyników miały też otwarcia dwóch sklepów wielkopowierzchniowych Komputronik Megastore. Pierwszy powstał w Warszawie, gdzie w ciągu dwóch pierwszych tygodni odwiedziło go ponad 20 tys. osób, dokonując transakcji na łączną kwotę 1,8 mln zł. Kolejny otwarto w Poznaniu.

Pierwsze dane dotyczące nowego roku obrachunkowego również napawają optymizmem. Według wstępnych szacunków, zysk ze sprzedaży w okresie od kwietnia do czerwca był lepszy o 28 proc. od zanotowanego przed rokiem.

(gum)