Wybierz franczyzodawcę na targach

Uczestnicy trzydniowego Forum Szkoleniowego dowiedzą się z wykładów, jak wybrać najlepszy dla siebie pomysł na biznes, jak sprawdzić wiarygodność oferty i realne koszty inwestycji we franczyzę. Nowością będą tematy z zakresu doboru lokalizacji dla biznesu, które odbędą się pod patronatem portalu Lokalnabiznes.pl.
Piątek
08.08.2014
Udział w październikowych Targach Franczyzy to najkrótsza droga do własnego biznesu.
 

Umówienie z franczyzodawcami aż tylu spotkań, ile można wygodnie odbyć w trakcie trzech dni targów franczyzy, zajęłoby zapewne kilka tygodni. Tymczasem w dniach 16-18 października w Pałacu Kultury i Nauki przedsiębiorcy mogą od ręki poznać przedstawicieli 150 sieci franczyzowych z kilkunastu branż.
Najważniejszym atutem targów są bezpośrednie kontakty, które są pierwszym krokiem do nawiązania współpracy biznesowej. Na skuteczność tej metody w pozyskiwaniu nowych franczyzobiorców wskazuje Dariusz Kachniarz z firmy kurierskiej Epaka.pl. – Jesteśmy zadowoleni z każdej edycji Targów Franczyzy. W ciągu ostatnich dwóch lat pozyskaliśmy ośmiu partnerów. Każdy z nich prowadzi swój oddział. 
Agnieszka Podsada franczyzobiorczyni Epaki.pl przyjechała na targi z Krakowa. – W poszukiwaniu pomysłu na biznes miałam do dyspozycji internet i czasopisma branżowe, więc wizyta na targach to jedyne rozwiązanie, aby bezpośrednio spotkać się z przedstawicielami kilku sieci w tym samym czasie.

Franczyza robi wrażenie

Zadaniem franczyzodawców jest przyciągnąć uwagę odwiedzających. Na targach nie wystarczy tylko być, dlatego aby wyróżnić się z tłumu ofert należy zadbać o formę. To okazja do zaprezentowania swojego pomysłu „na żywo” – wstawienie maszyny z lodami,  zbudowanie stoiska, które wygląda dokładnie tak samo jak wnętrze sklepu, degustacja potraw z menu restauracji – to przykłady działań, na które decydują się wystawcy Targów Franczyzy. Główny cel to zostać zapamiętanym, bo decyzję o podjęciu współpracy odwiedzający podejmują znacznie później. Bywa, że pod wpływem wrażeń z targów zmieniają zdanie jak Artur Tokarski z Warszawy.
– Do Pałacu Kultury przyszedłem, żeby sprawdzić ofertę firm odzieżowych. Jednak w trakcie targów moimi faworytami zostały firmy z zupełnie innych branż – mydlarnia Amellie i urządzenie vendingowe Tanie Papierosy. Inwestycja w obie działalności jest bardzo przystępna, a przy tym oryginalna. Agnieszka Podsada przyznaje, że jadąc na targi, nie brała pod uwagę sieci Epaka.pl. – Dopiero po spotkaniu i rozmowie, a później po analizie otrzymanych na targach informacji zdecydowałam się na współpracę z tą siecią.

Wystawcy podkreślają, że z roku na rok przybywa świadomych i bardzo dobrze przygotowanych kandydatów na franczyzobiorców. Targi Franczyzy odwiedza co roku 7 tys. osób, które jak twierdzi Grzegorz Karmowski z Meritum Bank są bardzo dobrze zorientowane w biznesie. – Pozytywnie oceniamy wysoką frekwencję, ale też wiedzę odwiedzających. Wszystko razem daje bardzo dobry efekt. Dwa lata temu pozyskaliśmy na targach trzech, a rok temu dwóch partnerów, którzy prowadzą swoje placówki pod logo Meritum.

Organizatorzy przyznają, że trafność relacji biznesowych, które nawiązują uczestnicy targów to zasługa specjalizacji.
– Odwiedzający mają bardzo konkretny cel – znaleźć najlepszy dla siebie pomysł na biznes we franczyzie. Tu mogą porozmawiać z wystawcami, porównać oferty i zadać pytania. Dużą popularnością cieszy się Forum Szkoleniowe z wykładami ekspertów i prezentacjami menedżerów odpowiedzialnych za rozwój franczyzy wybranych marek – mówi Arkadiusz Słodkowski, prezes PROFIT system, organizator Targów Franczyzy.

Wśród wystawców, którzy do tej pory potwierdzili swoją obecność na Targach są m.in.: Biesiadowo, Bobby Burger, Lody Bonano, McDonald's, Telepizza, Tornado Pizza, Alior Bank, BZ WBK, CUK Ubezpieczenia, Carrefour, Intermarche, Odido, Gatta, Pawo, Drogerie Jawa, Phenome, Yasumi, Duka, My Travel, Romet, Ecomyjnia. Ciągle aktualizowana lista wystawców znajduje się na stronie Targów Franczyza.pl.

(kk)


Karolina Kazuła, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018