06.02.2001

Gorszy rok adidasa

Adidas-Salomon zmniejszył zysk netto o 20 proc. do 182 mln euro.

Adidas-Salomon AG największy na świecie producent sprzętu sportowego ogłosił, że jego zysk netto w 2000 roku zmniejszył się o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim – podał dziennik Prawo i Gospodarka. Z kolei Rzeczpospolita poinformowała, że jest to rezultat wyższego opodatkowania i przejęcia udziałów mniejszościowych. Zysk operacyjny zmalał o 13 proc. (347 mln euro), bo wzrosły o 12 proc., do 2.1 mld euro koszty funkcjonowania. Zwiększono środki przeznaczone na program rozwoju i zwiększenia skuteczności; swój wpływ miały też koszty sponsorowania przez adidasa olimpiady w Sydney i mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Prawo i Gospodarka napisało, że mimo gorszych wyników finansowych firma wypłaci dywidenty w takiej samej wysokości jak przed rokiem – każda akcja przyniesie 0,92 euro. Sprzedaż produktów adidasa wzrosła w ciągu roku o 9 proc. i osiągnęła wartość 5,8 mld euro. Głównym zmartwieniem kierownictwa firmy jest spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.

- Jakość produktów adidasa jest bez zarzutów, ale w tej chwili firma nie jest postrzegana, jako modna marka i to jest jej główny problem – stwierdził ekspert Prawa i Gospodarki.

Dziennik Finansowy PiG podał, że Herbert Hainer obejmujący od 8 marca stanowisko dyrektora wykonawczego firmy, zapowiedział, że do 2003 roku zysk firmy w przeliczeniu na akcję zwiększy się o 15 proc. Hainer zapowiedział też ofensywę na rynku amerykańskim i silniejszą promocję marki firmy.

Więcej: Rzeczpospolita, 6 lutego 2001, str. B4
Marcin Droba, Prawo i Gospodarka, 6 lutego 2001, str. 24

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0