09.08.2002

Adidas wygrał na Mundialu

Adidas-Salomon po mistrzostwach świata w piłce nożnej odnotował większą sprzedaż

Jak poinformowała Rzeczpospolita firma adidas-Salomon zanotował po mistrzostwach świata w piłce nożnej skok sprzedaży. W Azji zapewniło to firmie wzrost zysku netto w kwartale o 4 proc. do 25 mln euro. Było to miłe zaskoczenie dla analityków, którzy zakładli stratę 20-24 mln euro z powodu wydania 40 mln euro na sponsorowanie 10 drużyn narodowych i przedwczesnego odpadnięcia Francji. Obroty wzrosły o 10 proc. do 1, 5 mld euro. Po 6 miesiącach wyniki już nie są takie dobre: zysk netto zmalał o 3,3 proc. do 68 mln euro, obroty zwiększyły się o 7,4 proc. do 3,14 mld.

Więcej: Rzeczpospolita, 8 sierpnia 2002, s. B1

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0