Wtorek
26.09.2006
Wizytówka tworzy wizerunek naszej firmy. Dlatego tak ważne jest, jak wygląda i co na niej napiszemy.
 

Nikt sobie nie wyobraża spotkania biznesowego bez wymiany wizytówek. Tylko teoretycznie można prowadzić firmę i nie posiadać wizytówki. Nie jest to jednak dobrze widziane. Niezręcznie będziemy się czuli, gdy kontrahent wręczy nam wizytówkę, a my nie będziemy mogli się zrewanżować. W nieskończoność nie możemy odpowiadać, że wizytówki właśnie nam się drukują.

Zaprojektują i wydrukują

Wizytówki można wykonać samemu. Są programy, które pomagają w ich projektowaniu. Można też zlecić zaprojektowanie i wydrukowanie wizytówek firmie poligraficznej. Posiadają one kilkadziesiąt gotowych wzorów wizytówek. Klient może zdecydować się na któryś z zaprezentowanych, bądź poprosić o wykonanie wizytówki według własnego pomysłu. Usługa projektowania jest wykonywana bezpłatnie. Cena za wydrukowanie wizytówki maleje proporcjonalnie do liczby zamówionych sztuk. Nie zamawiajmy jednak zbyt wielu wizytówek jednorazowo. Dane na nich zawarte mogą się zdezaktualizować. A nie powinno rozdawać się wizytówek z np. przekreślonymi numerami telefonów.

Wydrukowanie 100 czarno-białych wizytówek na standardowym papierze kosztuje ok. 50 zł. Jeżeli zdecydujemy się na druk kolorowy, wówczas zapłacimy 10-20 zł drozej zł (dane z punktu Mail Boxes Etc).

Tylko istotne informacje

Wizytówki powinny zawierać tylko niezbędne informacje. Wizytówka to nie folder reklamowy. Najbardziej eleganckie wizytówki wykonane są na białym, gładkim, matowym papierze. Wizytówka powinna zawierać imię i nazwisko, stanowisko, nazwę firmy oraz adres i numery telefonów. Jeżeli na wizytówce znajduje się logo firmy, to powinno zostać umieszczone w lewym górnym rogu wizytówki. Standardowa wizytówka ma 9 cm długości i 5 cm szerokości. Wymiary wizytówki nie powinny przekraczać 10 x 6 cm – w przeciwnym razie nie zmieszczą się do wizytownika.

Wręczanie wizytówek

Inicjatywa wręczenia wizytówki powinna wyjść od osoby starszej wiekiem. Wizytówki wręczamy podając je do ręki na początku spotkanie. Nigdy przy wymianie wizytówek nie kładziemy swojej wizytówki na stół przed naszym rozmówcą. To naganny zwyczaj, który świadczy o braku biznesowego obycia. Po otrzymaniu wizytówki należy ją przeczytać i do końca spotkania trzymać w widocznym miejscu, tak aby można było przypomnieć sobie imię i nazwisko albo stanowisko naszego nowo poznanego rozmówcy.

Anna Smolińska


POPULARNE NA FORUM

Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes z małym kapitałem

Jeśli ktoś z Was ma własny hotel i zastanawia się jak zwiększyć zyski z usług dodatkowych znajdujących się w hotelu to zachęcam do zajrzenia na...

229 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018