Skuteczna i tania reklama małej firmy

Bez względu na to, jaki biznes otwierasz, potrzebna jest ci reklama. Sztuką jest dać się zauważyć, nie idąc przy tym z torbami. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Dobry szef, lepszy pracownik

Według książki Jak być wielkim szefem Jeffreya J. Foxa, dobry szef pobudza pracowników do działania. A gdy oni lepiej pracują, to firma więcej zarabia. Z książki Foxa dowiesz się, w jaki sposób szef powinien traktować podwładnych, aby byli wydajniejsi.

Sprzedawca musi zaskakiwać klienta

Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.

Wizyta z wizytówką

Wizytówka tworzy wizerunek naszej firmy. Dlatego tak ważne jest, jak wygląda i co na niej napiszemy.

Zarabiaj na stronie internetowej

Strona WWW to wizytówka firmy. W XXI wieku każdy powinien ją posiadać, żeby zaprezentować swoją ofertę. Na projektowaniu stron internetowych można też dużo zarobić, bo popyt na tą usługę ciągle rośnie.

Negocjuj z zasadami

Negocjacje są nieodłącznym elementem biznesu. Przedstawiamy zasady, które obowiązują podczas rozmowy kontrahentów.

Coaching - szkolenie wyższego szczebla

Dochodzenie do sukcesu wymaga ciągłego treningu. Najzdolniejsi powinni uczyć się z osobistym trenerem. Pozostali muszą czytać książki lub brać udział w szkoleniach grupowych.

Tajnos Zakupos

Klient przychodzi do sklepu odzieżowego: ubrania mu się podobają, ma pieniądze, mimo to nic nie kupuje. Prawdopodobnie zniechęciła go obsługa – wynika z badania „tajemniczy klient”.

Jakość sprawdzaj za plecami

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać, że u żadnego klienta nie ma szans na drugie pierwsze wrażenie.

Czarna broń, tajna broń

Agencje public relations niechętnie przyznają się do uprawiania tzw. „czarnego PR”. Klient zamawia poprawę swojego wizerunku, ale metodą na to staje się dyskredytacja konkurenta. Zamówienia na tego typu usługi składają artyści, politycy, a nawet firmy.

Jak cię widzą, tak cię kupują

Dlaczego ludzie bez problemów rozpoznają daną markę? I na dodatek mają do niej zaufanie? Ogromny wpływ na ludzi ma logo – atrakcyjność jego kształtu, dobrane kolory i grafika.

Sprzedaż kontra skuteczność

Struktura sprzedaży to nie wszystko. Liczy się też skuteczność, czyli ilu klientów odwiedzających sklep naprawdę dokonuje zakupów.

Lojalka dla klienta

Dobry program lojalnościowy nie jest krótkotrwałym romansem z klientem.

Majątek ucieka na zaplecze

Zbyt duża ilość towaru w sklepowym magazynie może doprowadzić właściciela do bankructwa.

Spokojnie, to tylko nowa marka

Zmiana marki może być powierzchowną modyfikacją albo rewolucją. We franczyzie towarzyszy przejściom i migracjom między sieciami.

Sprzedawca bezbłędny

Standaryzacja obsługi pozwala na uniknięcie błędów w sprzedaży i utrzymanie najlepszych klientów.

Sztuka robienia szumu

Public Relations to działania, które promują firmę w mediach. Dobry kontakt z dziennikarzami gwarantuje jej rozgłos i popularność, a co za tym idzie – szybszy rozwój i większe zyski.

Walcz o swoje, ale dbaj też o innych

Być uległym jak baranek i godzić się na wszystkie propozycje partnera czy też twardo jak skała stać przy swoim stanowisku? Którą ze strategii negocjacyjnych warto przyjąć podczas negocjacji z biznesowym partnerem, tak by osiągnąć zamierzony cel?

Zapach wciąga

Aromamarketing to nic innego jak wodzenie klientów za nos. Rozpylanie kompozycji zapachowych w sklepie lub restauracji może poprawić wyniki placówki.

Zysk ma swój zapach

Handlowcy znaleźli nową broń, dzięki której ustrzelą większą liczbę klientów, a w kasach zwiększą się utargi. Ta broń to marketing zapachowy.

Muzyka to też produkt

Za jej użytkowanie również należy płacić. Jakie są więc zasady legalnego odtwarzania muzyki przez podmioty gospodarcze?

Muzyka wyciąga z portfela

W nowoczesnym biznesie muzyka jest niezbędnym i skutecznym narzędziem sprzedaży.

Na dobry początek: karta dań

Dobrze skonstruowane menu to połowa sukcesu. Druga połowa leży w umiejętnym przedstawieniu go klientom restauracji.

Archiwum jak sejf

Informacje i dane to najcenniejsze aktywa współczesnych przedsiębiorstw. Są jednak narażone na wiele niebezpieczeństw.

Mikołaj na półce przynętą na haczyku

Czas zbliżających się Świąt to dla kupców najlepszy moment, żeby podwoić obroty ze sprzedaży. Dlatego przygotowania do szczytu sprzedaży rozpoczynają kilka miesięcy wcześniej.

Klinem w przedsiębiorcę

Klin podatkowy, czyli pozapłacowe koszty pracy, to zmora przedsiębiorców. Dlatego wielu zatrudnia pracowników na umowach cywilnoprawnych.

Wynagrodzenia prześwietlone

Pensja w wysokości 2,5 tys. zł kosztuje pracodawcę dodatkowe 1,7 tys. zł. Podpowiadamy, jak przeliczać brutto na netto w umowie o pracę.

Nagroda za dzieło

Osoba wykonująca pracę wyłącznie na podstawie umowy o dzieło, nie podlega ubezpieczeniom społecznym.

Spieszmy się kochać pracowników, tak szybko odchodzą...

Powyższy tytuł, który jest parafrazą znanego cytatu księdza Twardowskiego dedykuję wszystkim zatwardziałym i niedowidzącym szefom.

Bizneswoman z dzieckiem

Co powinna wiedzieć kobieta prowadząca działalność gospodarczą wybierająca się na zasiłek macierzyński?