09.03.2017

Quiosque zaczyna wiosnę

Marka otwiera kolejne salony i wprowadza nowe kolekcje. Będą duże zmiany w ofercie?

Polski franczyzodawca miał intensywną końcówkę ubiegłego roku – w grudniu sieć Quiosque powiększyła się o cztery sklepy. Mimo tego nie zwalnia tempa. Pod koniec lutego uruchomił kolejny sklep, tym razem własną placówkę w centrum handlowym Auchan w Białymstoku. Lokal zajmuje powierzchnię 100 m2 i jest trzecim salonem marki w mieście.
Białystok to miejsce z ogromnym potencjałem dla Quiosque. Wyniki sprzedaży w naszych pozostałych dwóch salonach, wskazują, że jest coraz większe zainteresowanie naszą marką. – mówi Aleksandra Posiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque. Zgodnie z zapowiedziami, w tym roku sieć ma powiększyć się łącznie o 18 sklepów.

Sklep Quiosque w Białymstoku Fot. Quiosque

Oferta marki Quiosque jest skierowana do kobiet powyżej trzydziestego roku życia, które cenią dobrą jakość materiałów oraz połączenie klasycznej elegancji z aktualnymi trendami.

Franczyzodawca już szykuje się do nadchodzącego okresu wiosenno-letniego. Na półki sklepowe trafia właśnie nowa, sezonowa kolekcja. Jak zapowiadają projektanci, jej znakiem rozpoznawczym jest duża różnorodność – od zestawów na elegancie przyjęcia, po sportowe modele idealne na spacer po lesie. Twórcy proponują zarówno minimalistyczne formy i geometryczne nadruki, jak i romantyczne, kobiece akcenty. W nowej kolekcji dostępne będą zarówno propozycje do biura, ubrania przydatne podczas wakacyjnych wojaży, jak i odzież pasująca do letnich uroczystości – ślubów, komunii i chrzcin. W linii Active znajdą się też ubrania idealne na spacer z psem, jogging czy nordic walking.

Aby zostać franczyzobiorcą Quiosque, należy dysponować lokalem powierzchni 100-130 m2, w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Koszt inwestycji, w zależności od stanu lokalu, sięga od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na jeden metr kwadratowy netto. Franczyzobiorca nie ponosi wydatków na zatowarowania, bo franczyza Quiosque działa w modelu depozytowym – towar pozostaje własnością dawcy licencji, a partner zarabia na prowizji od sprzedaży.
Szczegóły dotyczące oferty i zasad współpracy z naszymi partnerami omawiamy podczas indywidualnych rozmów. Każdy salon ma swoją specyfikę i różny potencjał. Ma na to wpływ wiele czynników, jednym z głównych jest lokalizacja. Zakładając jednak średni czas zwrotu zainwestowanej kwoty, możemy mówić o około dwóch latach. Zdarzają się jednak przypadki, że ten okres jest zdecydowanie krótszy, np. pół roku – mówi Aleksandra Podsiadła.

Pod szyldem Quiosque działają obecnie 134 sklepy. Połowa z nich należy do franczyzobiorców. Franczyzodawca prowadzi też sześć outletów.